Call of Duty: Black Ops 4 Recenze

Koupit

Když Zampella a West vyslali do světa kníratého řízka a zelenou snipu, FPS milovníci všech zemí začali nadšeně skinovat svá ákáčka na goldfingraté a promodéři o to více pohrdat publikem… nebo publicem?

Pchá, stejně to bylo to samé. Nic-mé-ně! Konec singlu Call of Duty: Modern Warfare, neboli CoD4, nenechal jedno oko suché. Nicméně show must pokračovat! V dalších dílech tak postupně hlavní postavy umíraly různě bolestivou smrtí, protože padouchů je ve světě víc než úředníků EU, a to už je co říct. Kampaně obvykle probíhaly v zajetém schématu Amerika šíří a ochraňuje demokracii, v čemž jí urputně brání tu banda zlých Rusů, tam kmen lstivých Afghánců, či petrodolarových teroristů, nebo separatisté, nejlépe v zemi s jaderným arzenálem (zase to Rusko). Moment, a kde jsou Korejci a Číňani?. No, je to jedno, všechno jsou to stejně náckové, kteří si mimochodem v sérii také zahráli.

Udělejme si malé resumé ze všech dílů:

• Modern Warfare – padouch odpálí jadernou hlavici
  • Modern Warfare 2 – padouch odpálí jadernou hlavici a pak si koupí na Steamu šunkovej skin na pušku.
  • Modern Warfare 3 – padouch odpálí Eifellovku (patrně jako odplatu za to, že Francouzi vymysleli DPH), náměstí v Praze a koupí si bednu slzáku, který se nebojí použít
  • Black Ops – studená válka a padouch odpálí chemickou zbrań
  • Black Ops 2 – studená válka je ještě studenější a padouch je padouchovatější a křupavější
  • Black Ops 3 – padouch něco odpálí, zbláznil se fejsbůk a elektronický občanky, zase něco záhadně vybouchlo a Nova 6 je zase na scéně
  • Black Ops 43 – konec padouchů
  • Black Ops 58 – padouch je LGBTM žena v mužském těle, co jí nenechali vyhrát Eurovision, protože měla příliš krátké vousy a oholené nohy

Je jasné, že orbitální granátomety už jsou nějaký ten díl passé. Hopsání na exokostřičkách už je také out. Hopsání a pšoukání jetpacky už dělají všichni s výjimkou Vávry. Co tedy frčí teď? No přece rojál mód. Něco jako MMA, kde do velké klece nasypou pár desítek tun maníků, a zatímco ti se začnou nemilosrdně řezat a mydlit, klec se zmenšuje. Nebo tak nějak. Zkrátka, poslední zůstává, a není to Bruce Vyliž. Zajímavé na tomhle módu je start. Vyhodí vás totiž z letadla. Na padáku. Nebo na něčem, co vám zabrání dosáhnout mezní rychlosti a pokračovat v ní až do destrukce vašeho skeletu a vnitřních orgánů. Proč vlastně jenom létající stroje? Protože né autobus, to je přece jasný a basta, vy nůbové. Královská řežba hýbe světem, vyhrává ten, kdo dříve najde kulomet a svářečskou kuklu.

V čem se teda nové BO 4 liší od PUBG? Je to plynulé. Je to rychlejší. Určitě to nebude progamerská záležitost, protože se nemusíte hodinu hrabat v konzoli, abyste si nastavili zelený mířící křížeček místo mířidel a asi 100 dalších parametrů, jinak vám budou nadávat do noulájférů.

A v čem se nové Black Ops liší od zbytku labelu Call of Duty? Absencí single příběhu. Není to dávno, co se na netu v diskusích nemilosrdně řezaly dva tábory – codkaři a bubufýlďáci. Ti první si kupovali codko kvůli příběhu, ti druzí nenechali sáhnout na svůj multiplayer. No a dnes? Každýmu je to šumák, všichni paří pubdží. Kdo by taky dnes vymýšlel nějaký příběhy, že jo? Všichni zlouni už byli poraženi, v minulosti i v budoucnosti, všemožné scénáře o vítězství dobra a lásky nad lží a nenávistí už byly napsány. Zbývá už jediný, ovšem ten žádná vláda na světě nepovolí. Ani ta naleštěná, demokratická.  Vypuštění singlu je logickým vyústěním série, která spotřebovala veškeré palivo příběhové invence.

Ovšem Treyarch umí a chybějící kampaň fikaně nahradil jakýmsi curriculum vitae jednotlivých specialistů. Ve Specialist Headquarters si můžete přehrál backstory video s příběhem každého z hrdlořezů. Dozvíte se například, proč CRASH stále nosí jednorázové zelené rukavice, proč má Battery růžové nůžky a proč Torque nepoužívá ty svářečský brejle.  Kromě filmečků na téma blondýna chce pomstít něčí smrt a dá dohromady pár řízků a dvě #killthemall holčiny má hra v talónu luxusní Zombie mód a multiplayer. A jako třešinku na dortu trendy Battle Royale.

Multiplayer – chaos is back

MP nezůstal pověsti Call of Duty nic dlužen. Bambilión možností, jak a čím sprovodit enemy ze světa. Oblečků plná skříň, a když chcete, můžete si namalovat na ksicht nějakou šílenost. Teda až na Firebreaka, tomu můžete nalíčit leda tak tu masku, co má na ksichtu.

V playlistu najdete staré známé (v módu Core i Hardcore – yupííí) i novinky. Taký Control například. Tady zmatené sprintování po mapě a střelba na vše, co vrhá stín, přináší pouze bleskový respawn, pak sprintování, smrt, respawn, a to vše opakováno stále dokola v železných sekundových intervalech. V Controlu potřebujete mozek, jiný výběr specialistů pro obranu a jiný zase pro útok. Pokud máte při hraní Controlu hlavu v pytlíku chipsů, zapomeňte na vítězství.

Control ovšem není jediná změna. Hra nabízí ještě Heist, což už podle názvu není nic jiného, než řežba o tašku prachů. Velmi zábavné. Ostatně, prachy jsou až na prvním místě. V této hře začínáte pouze s pistolí a minimálním startovním budgetem. Když čmajznete první tašku merglí, v dalším kole máte love třeba na kalacha. Cílem je uzmout kabelu plnou měny a transportovat ji do bezpečí. Anebo vyndat všechny protihráče. Zažil jsem ve hře protivníka, který 3 kola neutrácel a pak na další kolo investoval do killstreaku Hellstorm. Jak to kolo dopadlo a jak dlouho trvalo, modří už asi vědí. Největší sranda ovšem byla, když všichni začali nakupovat Prophetovo dvoukolový paralyzér.

Je tedy jasné, že největší dojem z multiplayeru na nás udělaly hry Heist a Control. Multiplayer opět nezklamal – 8 až 10 hráčů na mapách plných uliček jak ve vietnamské tržnici, každý hráč má samopálek nebo akimbo z Uzin v retro layoutu z masivního buku. Takže naše rada – běžte, neohlížejte se a zvedněte olovem BMI všemu, co potkáte, dokud můžete. Teda pokud zrovna nepotkáte týpka, co má snipu s diamantovou kérkou a s úsťovou brzdou velikosti krabice od bot. To jste totiž v prd… Více po respawnu.

Blackout – be patient!

Nezajímá vás progaming? Chcete si jen zablbnout a nestrávit půl kola hledáním pajcru, se kterým pak budete sprintovat půl hodiny přes hory a doly? Létáte rádi vrtulníkem? Pak je pro vás tahle barevná, křupavá a fresh verze Battle Roayle to pravé!

Lootu je tam hafo. Hráčů ovšem také. Životnost pro začátečníka je minimální. Máte možnost opakovaně umírat ve hře SOLO, či s kámošem ve verzi DUO, nebo ve SQUADu naskákat na quady a profičet mapou kličkujíce mezi kulkami od sniperů. Technická poznámka – vrtulník vám všichni závidí, to znamená, že po vás všichni zahájí palbu. Což má za důsledek, že se brzo po vzletu zřítíte.

A možná přijde i ten tygr

Zda se Treyarch inspiroval v seroši The Walking Dead se asi nedozvíme. Ovšem zombie mód namíchali tvůrci pravděpodobně pod vlivem pangalaktického megacloumáku. Gladiátorská aréna, Titanic a Alcatraz, to je docela slušný bizár. Reálné zbraně, čáry-máry gadgety a k tomu nasraní tygři. Doporučení – nehrajte to solo, bo těch zombajzů je tam jak nasráno.

Jak to běží na kompu?

Jedním slovem slušně. Grafika je jak ze středověku. Sice nevidíte na protivníkovi jeho bradavici na nose, ale zase je to plynulé. Zatím jsme neměli ping větší než 50 (a to náš ochočený FPS hráč sedí uprostřed lesů, kde jsou ta nejlepší optika brýle jeho devadesátileté sousedky pozn. redakce). Pokud si to do roundu ovšem přihasí milovník codka s pingem jak z Měsíce, nějaký ten lag a kulky navíc zkrátka schytáte. Bohužel, ne všichni mají doma konektivitu 100 megabitů v duplexu (závidíš co pozn. zastupujícího šéfredaktora). Na starém sandym a GTX 970 ale všechno šlapalo a no problem.

Konečný facit

Začátek je těžký, protože všichni ostatní už mají natuněné všechny ty úchylné kvéry a oblečky, a navíc už se prokousali k poslednímu samopálku, co ho můžou nastavit do operátorského módu, důvěrně známého z minulých Call of Duty jako akimbo. A navíc se začali všichni radostně klouzat po zemi, což je vychytávka, kterou zajisté milují ti, co ujíždějí na Titanfallu. Jestli jste někdy viděli v nějakém přírodovědném dokumentu běžet po zemi nasranou agamu, tak takhle rychlá ta hra je. Jaké kvéry použít a jak je operkovat, abyste ty nabuzený ještěrky dokázali vyndat, o tom někdy příště. Zatím si pusťte do sluchátek Are you ready od Disturbed a začněte stahovat.

P.S.

Kdo si hraje, nezlobí. Pakliže se chystáte na dráhu profi vojáka či kontraktora, kupte si rovnou ARMA, nechte si narůst vous alá Instructor Zero a udělejte si zbroják. Když nechcete přicházet o YT money a váš čas je příliš drahý, natočte raději nějaký reakční videjko nebo stream ze stavění dřevěnýho lešení. Tahle hra je totiž (říkají to celebrity) pro děcka. Sorry, musíme běžet, někde jsme ztratili dudlík…

• Takové to malé domácí střílení, kdy přijdete z práce a vyčistíte si hlavu kvapíkem mezi kulkami
  • Je to svižné, žádné lagy
  • Jednoduchá grafika, nemusíte kvůli tomu kupovat novou nVidii
  • Staré známé mapy
  • Akimbo je zpět
  • Hromada možností, jak vytunit gun
  • Možnost zapnout si butcher grafiku
  • Theatre mód
  • Control mód
  • Battle royale mód

• Hromada hráčů s vytuněnými guny
  • Akimbo je zpět
  • Málo starých dobrých map
  • Málo hráčů v multiplayeru - kdo pamatuje Shipment
  • Všichni házej airstriky do respu, tak bacha na končetiny
  • Opět blbne theatre mód
  • Melee už nefunguje na první ránu, zapomeňte
  • Tahle hra není pro starý ani pro toho, kdo se bojí injekcí
8

Miloš Kotrba
O tomto tvoru je známé pouze tolik, že po většinu svého života hibernuje kdesi v horách. Pokud však vyjde nový díl série Call of Duty nebo Titanfall, nažhaví PC a vyrazí lovit nooby granátometem či jinou zcela zavrženíhodnou metodou!