Jak mohl vypadat Dead Space 4? Měl být otevřenější a možná i s ženskou hrdinkou

Tak počkáme na fanouškovský projekt

EA rádo odstřihává projekty, které si nevedou finančně podle jejich představ. Tento osud potkal i sci-fi franšízu Dead Space po třetím díle. Než ale byla značka pohřbena, nápady na čtvrtý díl už byly na pomyslném vývojářském stole. Ben Wanat, bývalý kreativní ředitel EA, který na rozpracované hře pracoval, se s britským Eurogamerem podělil o to, jak měl Dead Space 4 vypadat. 

Hra se měla zbavit lineárně vyprávěného příběhu ve prospěch větších otevřených oblastí, které by mohl hráč volně prozkoumávat. Inspirací pro tento koncept byla kapitola „Ztracená flotila” ve třetím díle, kde hlavní hrdina Isaac proplouval vrakovištěm vesmírných lodí na cestě za SOS signálem.

Hráč měl dostat k dispozici vlastní malou loď. S její pomocí by se pohyboval mezi ostatními loděmi a hledal zásoby, přeživší či stopy života obecně. Původně se počítalo s několika třídami vesmírných plavidel, každá s odlišným uspořádáním jednotlivých palub. Zážitek by tak byl pokaždé trochu jiný.


V Dead Space 4 samozřejmě nesměli chybět ani nepřátelé v podobě nekromorfů. Přibyly by ovšem nové, v nulové gravitaci nebezpečnější druhy. Změn se mohlo dočkat i craftění zbraní ze třetího dílu, který sice umožňoval poměrně velkou kreativitu, ale složitě se vývojářům ladil. Proto také nedopadl v Dead Space 3 úplně podle jejich představ.

Kdo se ovšem vrátit neměl, byl samotný Isaac Clarke, protagonista série. Wanat řekl, že „apokalypsa byla příležitostí pro čistý start”. Když série dostala červenou, nebylo úplně rozhodnuté, kdo by jej měl nahradit. Wanatovou favoritkou byla Ellie, vedlejší postava ze třetího dílu.

Kdo ví, možná se jednou Dead Space 4 dočkáme, takhle ale nejspíš vypadat nebude. Studio Visceral, které za sérií stálo, bylo před rokem rozpuštěno. Ben Wanat nyní pracuje u amerických Crystal Dynamics opět jako kreativní ředitel.

Čtěte také: Blizzard odhazuje Battlechesty. Nyní můžete hrát World of Warcraft jen za předplatné

Zdroj:

PC Gamer

Ondřej Pešek
Maloměstský geek, hráč a britpoper. Studuje na gymnáziu, moc se ale nepřetrhne. Místo toho raději dělá to, co geekové a hráči běžně dělávají, a následně o tom píše veřejně na internetu.