fbpx

Další přírůstek do „soulborne“ rodiny. Decay of Logos spoléhá na drsné nepřátele a jeleního parťáka

Máte pocit, že se hry čím dál více zjednodušují? To bychom vám doporučili se prohrabat enormním katalogem indie her, kde o drsné hry rozhodně není nouze. Obzvlášť „souldborne“ her se v poslední době rodí docela hodně. Decay of Logos mezi ně rozhodně patří a nebojí se pochlubit ani svými twisty. Jak se nám líbila gamescomová prezentace?

Ve hře se chopíte mladé elfí bojovnice Ady, jejíž příběh začíná náhlým vypálením a vypleněním rodné vesnice královskými gardami. Nezbývá jí tedy nic jiného než vytasit meč a pomstít se těm, kteří ji připravili o rodinu i poklidnou budoucnost. A nebude sama – na výpravě za překvapivou pravdou se k ní připojí posvátný jelení společník.

Jeho věrnost si ale budete muset zasloužit, a to poctivým krmením a pečováním. Jelen neslouží jen jako prostředek na rychlejší přesun po mapě nebo inventář na všechen váš loot. S prohlubujícím se vztahem si u něj odemknete také nové schopnosti, které v honbě za pomstou přijdou vhod.

Svět je inspirovaný evropskou kulturou a fantasy ve stylu Pána prstenů, nechybí tu ani lehké prvky steampunku. Očekávejte tedy svět plný elfů, trollů, rytířů, bardů, ale i chodících stromů, oživlých barelů a dalších nadpřirozených entit. A téměř každý v tomto světe stojí proti vám.

Boj je zde hlavním tahákem a autoři se očividně inspirovali „soulsborne“ hrami. Jak jsme si mohli sami vyzkoušet, každý úder mělo svou váhu, uskakování nám nejednou zachránilo život, střety s vícero nepřáteli byly jednosměrnou jízdenkou do hrobu a skákaní na přesnost bylo snad ještě nebezpečnější.

Vývojáři také kladou důraz na unikátní zbraně a jejich bojové styly spolu se sbíráním rozličných setů brnění. Bitvy se strašidelnými a jinak hnusnými bossy též nechybí. Nejvíce nás zaujal například boss, který s námi ve skutečnosti nebojoval, ale z bezpečné vzdálenosti ovládal loutku na provázku a nechal střet na ní.

Když zrovna nebojujete nebo jste už všechno kolem vyčistili od nepřátel, přichází na řadu poctivá explorace. Velká část příběhu se vypráví skrze pozorné sledování prostředí a jeho prozkoumávání. Postupné spojování jednotlivých událostí vám pak pomůže odkrýt nesčetná tajemství okolního světa i hlavního děje.

Decay of Logos se podle nás hrál dobře, vypadá k světu a další titul do soulsborne žánru se rozhodně neztratí. Hra je již téměř hotová a vyjít by měla ještě na podzim tohoto roku na PC, PS4, Xbox One a Nintendo Switch.

Zdroj:

Vlastní

Zdenko Pikula
Veterán z Battleforce.cz, externista Skillzone.cz a tak trochu i vývojář.