Domů » Články » Deep Dive | Yandere Simulator #1: Počátky internetového kultu

Deep Dive | Yandere Simulator #1: Počátky internetového kultu

Představujeme další z nových redakčních rubrik Deep Dive. Ta bude rozebírat významné herní, filmové a popkulturní kauzy, kontroverzní témata a aktuální události. Naši redaktoři se budou snažit jít, jak už název napovídá, do hloubky a rozebrat dané téma z různých úhlů pohledu. Vykopáváme s hloubkovou analýzou kontroverzního Yandere Simulatoru.

Možná už jste o ní slyšeli. Hra Yandere Simulator se od svého počátku stala internetovým hitem. Zvlášť mezi těmi, kteří se kromě hraní her dívají i na anime. Šílená středoškolačka se zamiluje do svého spolužáka a musí zabít všechny dívky ve škole ucházející se o jeho přízeň. Hra je založená na stereotypech nebo spíše typů osobností právě z anime. Nebo vlastně teprve bude. Není totiž ještě hotová. Ve vývoji už je přes šest let a hlavní a jediný vývojář pouze před pár týdny vydal zabugované demo.

Píše se rok 2014 a hry s názvem „simulator“ jsou na vrcholu své popularity. Goat Simulator, Farming Simulator, Eurotruck Simulator, asi každý si vzpomene na alespoň nějaký „simulator“. Jednoho dne se také jeden z uživatelů 4chanu probudí se skvělým nápadem.

Nápadu si všiml ambiciózní vývojář Alex Mahan (na YouTube známý jako Yandere Dev) a hned na něm začal pracovat. Pátého dubna 2014 uploaduje své první video pojmenované „Original Yandere Simulator Prototype“ a 20. dubna vytváří první blogpost na stránce yanderedev.wordpress.com, kde vysvětluje koncept hry a krátce poté si vytváří i vlastní Patreon. Netrvalo dlouho a hry si začala všímat velká jména YouTube světa, jako PewDiePie nebo Markiplier. Dokonce se objevují kanály založené na let’s playích sandboxu. Pro Alexe to vypadá dobře. Koncept si lidé oblíbili, dostává spoustu nabídek o spolupráci na herních modelech, koncept artu, dabování. Našel díru v trhu, která spojuje fanoušky stealth videoher, simulátorů i anime.

Tak proč když vývoj začal v roce 2014 není v roce 2020 ještě hotovo?

Špatně napsaný kód, pohrdání dobrovolníky a zhroucení pod obrovským tlakem očekávání ostatních.  To vše vedlo k pádu Yandere Simulátoru. Případ Alexe Mahana krásně ilustruje, jak hype vede ke zkáze her. Jeho příliš pomalý vývoj a nedočkavost fanoušků také vedla ostatní vývojáře k tomu zkusit Yandere Simulator okopírovat a vydat dřív – ani jeden z nich neuspěl. Vypadá to, že svět asi nikdy pořádnou yandere hru neuvidí. Je prostě prokletá.

Na další problémy s kódem, vykrádání designu ostatních, neplacení dobrovolníkům i přes to, že Yandere Dev dostával tisíce dolarů na Patreonu a další nekalé věci okolo této hry se podíváme v dalších dílech rubriky Deep Dive, kde se zaměříme na tento fenomén herní kultury.

Líbí se vám novinka?

1 1
0 0 vote
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
0
Komentářem zvýšíš radost redaktora +1x
()
x
X
X