fbpx

DOOM

PC PS4 Xbox One
Sledovat
9

Nářez

VIDEO: V DOOM Eternal si zahrajete i za démona, který útočí na jiné hráče

Rip and tear

DOOM Eternal byl na bethesdí E3 konferenci příjemným překvapením. Pokračování výborného rebootu slavné FPS série se v Los Angeles dočkalo krátkého traileru, přičemž samotné záběry z hraní si vývojáři nechali na Quakecon. Ten je nyní za námi a DOOM Eternal se ukázal se vší parádou.

Pokud jste od Eternal čekali zásadní změny oproti předchůdci z roku 2016, musíme vás zklamat. Ač samotná hra nepřináší žádné zásadní inovace,  můžete se těšit na mnoho menších, příjemných změn.

Překvapivou novinkou je možnost vtrhnout do kampaně jiných hráčů podobně jako v sérii Dark Souls. Pokud jste si někdy přáli vtělit se do démona a přemoct mocného Doom Slayera, nyní máte možnost. Tato funkce však půjde vypnout, aby vás nikdo při masakrování pekelných nestvůr nerušil.

Spousta změn se týká Doom Slayera a jeho arzenálu. Vývojáři třeba notně vylepšili hrdinův Praetor oblek – na levém rameni přibyl plamenomet, na předloktí potom výsuvná čepel pro glory kills. Slayer se také naučil na určených místech šplhat po zdech a houpat se na vodorovných tyčích

Veškeré zbraně, ač archetypově stejné, se dočkaly většího či menšího přepracování. Asi nejvýraznější novinkou je hák na dvouhlavňové brokovnici, pomocí něhož se můžete přitáhnout k nepříteli. Řeší se tak největší problém této zbraně – dostřel.

Úplnou premiéru dostane balista střílející výbušné šipky, která na první pohled vypadá jako kuše zkřížená s BFG. Absolutně přemrštěná je pak brokovnice, jejíž alternativní režim ji nyní umožňuje proměnit v rotační brokomet.

Většina typů démonů zůstala z předchozího dílu, i ti ovšem prošli faceliftem. Návratu se dočkají někteří staří známí z DOOM 2, kteří v rebootovaném dílu nebyli, jako například Arachnotron. Nováčkem je pak démon Marauder, který nápadně připomíná Doom Slayera. Ve hře se prý dočkáme vysvětlení, proč tomu tak je.

Víme jak, víme koho, teď je ještě otázka kde? Inu, Mars je pasé. Již na E3 vývojáři slíbili návštěvu doslovného pekla na Zemi, kromě toho se ale podíváme i na spoustu dalších míst. Jedním z nich je Phobos, ten větší ze dvou měsíců Marsu.

Vylepšení se dočkala i technická stránka hry. DOOM Eternal běží na enginu id Tech 7, který umožňuje až desetkrát více geometrických detailů a větší hustotu textur. To vše by mělo běžet vždy na 60 FPS i na konzolích.

Dozvěděli jsme se také, proč se hra nejmenuje DOOM 2. Vývojáři nechtěli, aby se opakovala situace s prvním dílem rebootu – lidé mu kvůli rozlišení od původního Doomu z roku 1993 říkají DOOM 2016. A jelikož DOOM 2 2019 (nebo snad 2019) by už bylo poněkud krkolomné, pro nový titul bylo zvoleno raději jmenné přízvisko.

Zatím to vypadá, že DOOM Eternal je přesně to, co si hráči přáli. Více toho samého, co předvedl DOOM 2016. Jediné, co neznáme, je datum vydání. Snad jej oznámí brzy.

Čtěte také: SOUHRN: Co všechno jsme se dozvěděli z gameplaye Red Dead Redemption 2?

Ondřej Pešek
Maloměstský geek, hráč a britpoper. Studuje na gymnáziu, moc se ale nepřetrhne. Místo toho raději dělá to, co geekové a hráči běžně dělávají, a následně o tom píše veřejně na internetu.