E3: V XCOM 2 se stanete teroristy usilující o svržení emzáků(3 minuty čtení)

Je čas si vyměnit strany, emzáci!

XCOM je naše redakční srdcovka a oznámení jeho pokračování se u nás neobešla bez hlasitého potlesku. Nejdůležitější informace a výčet novinek jsme nacpali do článku už před dvěma týdny, nyní se zaměříme na gameplay video, které spatřilo světlo světa v rámci E3.

Zde by možná nebylo od věci zrekapitulovat současnou situaci – lidstvo je po pas v mimozemské kaši a přestože chrabří elitní vojáci z vojenského uskupení XCOM nakopali emzákům v Enemy Unknown zadky, válku jako takovou prohráli.

Zeměkoule tedy trpí pod nadvládou vetřelců z vesmíru a aby toho nebylo málo, značná část pozemšťanů se přidala na jejich stranu. Vy, coby velitel poražené XCOM organizace, ale plánujete ve stínech protiúder. Jen místo těžké techniky a frontálního útoku dáte nyní přednost partyzánské válce a pokud možno tichým likvidacím.

Desetiminutový gameplay video s komentářem vývojáře představí nejzásadnější novinky na bitevním poli.


Mise ve videu z letošní E3 ukazuje, jak fungují elitní tichošlápci v akci. První část hry probíhá v utajení a nepřátelé si vás nevšimnou do té doby, dokud jim nevstoupíte do hlídané zóny, nebo dokud je nezasypete olovem.

Jakmile z nepřátel uděláte cedník, zalarmujete tím i jejich parťáky na dané mapě. To by nebyl takový problém, kdyby se na scénu neobjevil hadí bojovník, který přitáhnutím jednoho z vašich vojáků naznačil, že si s vámi čaj o páté rozhodně nedá. Jak ostatně můžete vidět ve videu.

Novinkou budou i zbraně na blízko, jakési variace laserových čepelí. Ty zaručí tiché odkráglování nepřítele, a když vezmete v potaz, že se spousta misí bude odehrávat ve stísněných prostorech, určitě dáte přednost mečíku než sniperce.

Gameplay záběry svižně představily dvě nové herní třídy – zatímco Ranger dává přednost tiché akci a lehkým zbraním, Specialist spoléhá na své drony a hackovací schopnosti, které mohou do vašich řad přidat nepřátelské kulometné věže.

Listopad bude opět plný skvělých pecek. Obzvlášť ten letošní!


Ani protivníci ale nezůstali pozadu. Po dobytí Země se dostali k mechům, které nyní budou používat ve svůj prospěch. Ti se nemají potřebu krýt za překážkami díky svým pancířům a společně se zmutovaným berserkrem dají XCOM vojákům jistojistě zabrat.

Že mise nepůjde úplně hladce, snad nepřekvapí nikoho, kdo prošel Enemy Unknown či Enemy Within. Poté, co berserkr kriticky zranil vojendu, představil komentující vývojář další novinku – nyní můžete nosit zraněné na zádech, byť za cenu palebné síly.

Úplný konec mise pak potěšil možností si nově přivolat Skyranger, jakmile hráč splní úkol pro danou mapu. Tentokrát si můžete přímo vybrat, kde přistane, jedinou podmínkou je dostatečná vzdálenost od nepřátel. Není tedy od věci si před začátkem akce prohlédnout mapu a vytipovat si pár míst, které by byly pro evakuaci nejvhodnější.

Gameplay video demonstrovalo, jak přinést hromadu novinek a zároveň zanechat gró hratelnosti předchozích XCOMů. A my se těšíme, až se pokračování jedné z nejlepších tahovek historie dostane do naších pracek. Snad na GamesComu!

 

Viet Tran
Moravák a Asiat v jednom exkluzivním balení, oběť záchvatů kreativity a grafomanství. A prokrastinace. Twitter: @MarekTV. Blog (zatím neaktivní): Tranuju.cz

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na