Domů » E-sport rychle roste. Letos vygeneroval 1,5 miliardy dolarů v příjmech

E-sport rychle roste. Letos vygeneroval 1,5 miliardy dolarů v příjmech

This isn't even my final form!

Ačkoliv se o (skromnější) ceny hrálo už v dobách Dooma nebo Quakea, kompetitivní hraní počítačových her dosáhlo vrcholu své popularity teprve tuto dekádu. Jak ostatně dokázal nedávný výzkum, z e-sportu se stal pořádně lukrativní byznys.

Za analýzou trhu stojí agentura SuperData, která dění na herní scéně bedlivě sleduje. Zjistila, že e-sport letos dokázal vygenerovat příjmy v hodnotě 1,5 miliardy dolarů. Tato částka se sice rozdělila mezi vývojáře, vydavatele, hráče a organizátory, přesto stále jde o pořádný balík peněz.

SuperData ve své zprávě ukazuje na tři hlavní tahouny. Prvním je samozřejmě crowdfunding, s nímž už pár let slaví úspěch Dota 2. Na druhém místě je projekt Overwatch League. Jeho start sice nebyl perfektní, podle analytiků je ale model rozdělení týmů podle měst bližší běžným sponzorům. Pro hráče i diváky to znamená více peněz a lepší zázemí.

Třetím faktorem je stále nedokončené PlayerUnknown’s Battlegrounds. Právě tato hra dokázala zaujmout v Číně, což přilákalo nejen obrovskou základnu hráčů, především ale vzrostl počet diváků. Na Twitchi sleduje více než 200 milionů hráčů a skoro se tak může vyrovnat dlouhodobé jedničce League of Legends.

SuperData předpovídají stabilní růst v následujících letech. Hranici 2 miliard za rok nejspíše překonáme do dvou let, a ani poté popularita e-sportu neuhasne. Pokud vás zajímá více informací nebo jen máte rádi hezké grafy, můžete si zdarma přečíst i zbytek analýzy.

Čtěte také: Chystá se Battlefield: Bad Company 3? První spekulace mluví o vietnamské válce

Source :

pcgamer.com