Far Cry New Dawn Recenze

Welcome to the Bliss.

Tato hra nekamufluje Himaláje za pravěké Slovensko. Narovinu nám řekne, že jsme stále v Hope Country, známé krajině po konci světa, který Joseph předpověděl. Takže sám nevím, jak se k tomuto problému postavit. Vy, co jste čekali něco naprosto nového, můžete zase s nadávkami odkráčet pryč. Pár věcí samozřejmě přibylo. Nemyslím si, že je to dost na 40 euro, ale Far Cry New Dawn vnímám spíše jako další díl seriálu který se nám líbil, a my chceme vědět jak dopadne. Není podle mě potřeba odehrát předchozí pátý díl, ale odkazy na něj a porovnávání změny před a po kolapsu je to hlavní, co mě u hry drželo.

Far Cry je hlavně o kultu osobnosti hlavní záporné postavy, která se jim tentokrát, řekl bych schválně „nepovedla“. Stojí proti vám hned dvě. Černošky, dvojčata. Dopředu vás žene jediný cíl – zastavit nesmyslnou logiku jejich nadvlády. Jejich heslem je problém a řešení problémů, kterým jsou ony sami. Zajímavější je zkoumat co se stalo s lidmi, které už známe. Kteří z nich nám budou stále pomáhat? Co se stalo s Josephem Seedem a Rookem? Tak strašně rád bych prozradil, co jsem zjistil, ale sebral bych vám pomalu jediný důvod, proč tuto hru hrát.

Mapa je stejná, přitom však horší. Nebudu jistě sám, který si vzhled amerického venkova zamiloval, a pod post-apokalyptickou krajinou si představí zásadně Fallout. Musím však přiznat, že budoucnost kde iniciativu převezme příroda a vše bude bez lidí najednou hezčí a barevnější, je reálnější. Mně se to ovšem nelíbí. Nejsem zastáncem růžové barvy, a té New Dawn obsahuje až moc. Lékem na růžovou se stávají do nějaké míry expedice, kdy vás helikoptéra dopraví na sedm naprosto rozdílných minimap, kde máte za úkol sebrat batoh s lootem a odletět dřív, než vás rozstřílí na maděru. Taktéž nesmím zapomenout, že sever mapy je v podstatě neobyvatelný a zdržíte se v něm jen na dobu plnění hlavních úkolů

Minule byl postup o penězích. Tentokrát je o ethanolu. Za něj nakupujete vylepšení vaší základny. To vám umožní vyrábět lepší věci, zesílit vaši postavu a odemkne cestu dál hlavním příběhem. RPG prvek se tentokrát rozšířil i do typu zbraní. Jsou čtyři třídy zbraní, vozidel i čtyři třídy nepřátel. Pokoušet se zabít unikátního (takzvaný level 4) protivníka zbraní první nebo druhé třídy je sebevražda, a to i když se každým výstřelem trefíte do hlavy. K získávání součástek a etanolu vám dopomůžou jak expedice a outposty s eskalací náročnosti při opakování, tak již známé lovení pokladů s jednoduchou hádankou.

Pilomet. Ústřední zbraň, na kterou jsem pomalu zapomněl. Skoro mi přijde, že vývojáři na tom byli stejně. Mockrát se ve hře neukáže a já ji skoro nepoužil. Dlouhé nabíjení na první úrovni mi ze začátku nevyhovovalo, a než jsem si vzpomněl na vylepšení, měl jsem dohráno. Jestli tato zbraň měla vynahradit vyškrtnutí letadel, tak chci zpátky svoje letadlo.

Ve vedlejších misích nabíráte schopné lidi, kteří vám umožní buď vylepšit vaši základnu (pět lidí) nebo vás doprovodí při vaší strastiplné cestě. Parťáků máte na výběr osm. Šest se jich k vám přidá za splnění vedlejších úkolů, a dva další za postup v hlavní dějové lince. Každý z nich má speciální schopnost s tím, že za zabíjení nepřátel se u nich postupně odemknou ještě další dvě.

Závěrem mohu jen říct, že Far Cry je dobrá hra. Stále stejně dobrá. My ale my chceme, aby byla lepší. Snad už konečně jediná známá věc, na kterou v dalším díle narazíme bude děda Hurk Drubman Junior, který si se svými šílenými kousky nedá snad nikdy pokoj.

• Klasicky stejně zábavné. (Až tak, že si nejsem jist, jestli to nezařadit do mínusů...)
  • Dozvíme se, jak to dopadlo s Josephem Seedem.

• Hlavní záporáci jsou nic moc
  • Předchozí díl je lepší snad ve všech směrech.
5

Průměr

Dragonarrr
Negramotný spisovatel, zbrklý ajťák, obkreslující malíř, angličtinář neschopný odpovědi, bývalý ochotnický herec, hráč všeho možného a naprosto amatérský streamer. To všechno jsem já. Moment! Ještě lučištník.