Filmová recenze: Je snímek The Silence něčím převratným?

Poslední roky se objevuje specifický styl filmů, které pojí jedna vlastnost – hlavní postavy jsou nuceny omezit jeden z pěti smyslů, aby přežili celosvětovou katastrofu. Minulý rok na podobné vlně vznikly filmy jako Bird Box či Tiché místo. Letos byl na platformě Netflix vypuštěn snímek The Silence, který chce na podobnou myšlenku navázat. Jak moc je předchozím filmům podobný? Je něčím výjimečný? To se dozvíte v dnešním článku.

Hezky potichu
Ve světe The Silence propukne katastrofa, díky které je téměř celá planeta zamořena stvořeními, které můžou připomínat pradávné pterodaktyly. Jsou nebezpeční, avšak jednu slabinu mají – chybí jim oči, tudíž se musí orientovat dle svého sluchu. Proto se lidé musí pohybovat velmi potichu a dorozumívat se buď šeptáním nebo použít znakovou řeč. Čímž se dostávám k hlavní postavě – mladé Ally, která neslyší. Rodina se s ní baví pomocí znakové řeči, přičemž Ally umí i odezírat ze rtů.

Klišé sem, klišé tam
Občas si u filmu říkáte, že kdyby se stalo tohle a tamto, tak by to postavám pěkně zavařilo, co? Jo? Tak tady se ani ptát nemusíte, autoři filmu to vyřešili za vás. Opravdu, co se může pokazit, to se pokazí a z vás létají věty typu: „To je ale náhoda, že se jim to zrovna stalo.“ Film se tím pádem stává předvídatelným a vy pomalu ale jistě tušíte, co bude následovat. Postavy se všeobecně chovají stupidně, což jim akorát přitěžuje.

Teď nás neslyší. Možná…
Ve filmu není úplně vysvětlené, co obávané stvůry slyší a co naopak ne. Občas uslyší i malé tření štěrku a na druhou stranu neuslyší hlasitější rozhovor, který o pár scén později opět slyší. Nechci po filmu, aby mi vše přesně ukázal, ale byl bych rád za konzistenci, která filmu v tomto ohledu chybí.

Jé… on umřel. Aha.
Snímek na vás vyprskne bandu postav, které se můžou a nemusí dožít konce filmu. Když už se jedné něco stane, vy si řeknete „RIP jedna postava… jdeme dál.“ K charakterům si nevytvoříte vztah, pomalu si nebudete pamatovat jejich jména. Jejich smrt sice může ochromit postavy ve filmu, vy ale spíše přemýšlíte, kdo to vlastně byl a pak vám dojde, že jeden z nezajímavých charakterů. A těch je film plný.

The Silence chce být tak moc filmem, který zaujme svojí ojedinělou myšlenkou a originalitou. Škoda jen, že se mu to nevyšlo. Už tu máme Tiché místo, které se v jádru ani tolik neliší a většinu věcí udělalo lépe. Co se týče hodnocení, tak se The Silence drží průměru, kam také patří. Není to nic, z čeho by vám spadla čelist, ba naopak. Béčkový film, na který brzy po zhlédnutí zapomenete.

Moje hodnocení: 4/10

The Silence, Horor / Německo, 2019, 90 min
Režie: John R. Leonetti
Předloha: Tim Lebbon (kniha)
Scénář: Shane Van Dyke, Carey Van Dyke
Kamera: Michael Galbraith

Hrají: Kiernan Shipka, Stanley Tucci, Miranda Otto, John Corbett a další

Zdroj:

CSFD

TheSompeque
Mé koníčky jsou sledování filmů, hraní her a popíjení dobrého alkoholu. To je vše, co potřebujete vědět. Někdo tomu říká ztráta času, já tomu říkám zábava. Jen škoda, že to poslední stojí tolik peněz.