Dřevo, kovy i plastelína. Svět adventury Harold Halibut je celý ručně vytvořený z reálných materiálů

Poctivá ruční práce

Harold Halibut je již na první pohled unikátní hra, kterých na světě moc není. Celý svět je pracně vybudovaný z reálných materiálů, od dřeva po kovy a plasty. Postavy jsou zase vymodelované z plastelíny, přičemž to vše autoři následně naskenovali přímo do hry.

Pamětníci si okamžitě vzpomenou na starou plastelínovou adventuru Neverhood a filmoví fanoušci zase na tvorbu režiséra Wese Andersona. Harold Halibut tyto dva styly nádherně mixuje a hrdě nese podtitul A Handmade Adventure Game (ručně tvořena adventura).

Jste ale v roce 2018 a point & click adventury plné otravného pixel-huntingu a backtrackingu moc neletí. Explorace a interakce s prostředím a postavami je zde hlavní herní náplní, proto nad Haroldem máte plnou kontrolu a svět můžete dopodrobna prozkoumávat.

Ptáte se ale, kdo to vlastně ten Harold? Budiž – úplně obyčejný uklízeč v neobyčejně prekérní situaci. Nacházíte se totiž na planetě zaplavené vodou a náš uklízeč Harold je jeden z mnohých pasažérů na havarované vesmírné arše. Vaším primárním cílem je pomoct posádce vědců nastartovat tuto loď a zachránit se.

Stereotypní každodenní povinnosti uklízeče vám ale zpestří ostatní pasažéři, strážníci, doktoři, potápěči a mnoho dalších postav sršících humorem. Postupným vžíváním se do rutiny života na ztroskotané lodi jejich osobnosti odkryjete, a jak už to v adventurách bývá, pomůžete jim vyřešit nespočetné množství často střelených problémů.

Harold Halibut je stále ve vývoji, ale již teď vypadá jako opravdu výjimečná a neobvyklá adventura. Vychází někdy v roce 2019 na PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch, více informací můžete najít na stránkách hry.

Čtěte také: The Sinking City nabídne hororové souboje a detektivní práci ve světě Lovecrafta

Zdroj:

Vlastní

Zdenko Pikula
Veterán z Battleforce.cz, externista Skillzone.cz a tak trochu i vývojář.