Domů » Články » V The Endless Mission si postavíte vlastní hru. Bez programování a s tunou možností

V The Endless Mission si postavíte vlastní hru. Bez programování a s tunou možností

Vzpomínáte na Project Spark?

Vytvořit si svou vlastní hru je snad snem každého kreativnějšího hráče. Ne všichni ale máme talent nebo kapacity na programování či design, a nejspíše nám chybí i stovky hodin volného času. Na záchranu proto přichází The Endless Mission, v němž si dle slov autorů může vytvořit vlastní hru úplně každý.

Na doslovný sandbox jsem se přišel podívat do gamescomového stánku indie studia E-Line Media, v němž jsem také viděl Beyond Blue. Oproti prozkoumávání oceánu působil The Endless Mission jako úplný protipól, přesto jsem z prezentace odcházel s dobrým pocitem. I když jsem během diskuze s vývojáři nemohl zapomenout na neúspěch s názvem Projekt Spark.

Myslím si, že The Endless Mission má na rozdíl od microsoftího experimentu šanci na úspěch. Už v základu se ve hře nachází hrstka dokončených „titulů“, jako závody, plošinovky nebo dokonce RTS. Hráči si je mohou spustit jako normální hru, nebo zkombinovat jejich klíčové prvky.

[arve url=”https://youtu.be/rvLmnpf0p-4″ /]

Vývojáři kombinování žánrů během prezentace ukázali na závodní hře. Místo auta si navolili postavu ze skákačky a na závodní dráhu se úplně vykašlali. Díky létajícím kontejnerům, na které vyskočili, se okamžitě dostali do cíle. Úpravy tím ale neskončily.

Hru je možné v The Endless Mission upravovat přímo za běhu. Stačí otevřít menu, změnit rychlost hlavní postavy a najednou po mapě běháte jako Sonic. To samé jde dělat s gravitací nebo jakoukoliv další hodnotou – čímž se vývojáři dostali k pokročilejším funkcím.

The Endless Mission je hodně upravenou verzí enginu Unity. Celé části hry můžete vlastnoručně přeprogramovat, případně dodělat zcela nové prvky, doplnit tlačítka či definovat hodnoty. Ani v tomto ohledu vývojáři žádné meze nekladli a při vydání počítají s importováním vlastních modelů a textur kompatibilních s Unity.

[arve url=”https://www.youtube.com/watch?v=eJQJamx7iNU” /]

Autoři také počítají se sdílením vlastních výtvorů s komunitou, které bude fungovat skrze Steam Workshop. Nemusíte se tak bát, že byste se o svou verzi Starcraftu s Teletubbies v hlavní roli nemohli podělit s kamarády.

Zda The Endless Mission neskončí jako Project Spark, záleží jen na komunitě. Oproti experimentu od Microsoftu mají britští vývojáři již pořádný náskok. Kromě jednoduchých úprav v podobě kombinování již hotových částí bude možné psát vlastní kód nebo přidávat vlastnoručně ukuchtěné modely. Snad se nemýlím a doslovný sandbox najde své obecenstvo.

Datum vydání zatím stanoveno nebylo, ale verze v předběžném přístupu bude dostupná před koncem letošního podzimu.

Čtěte také: FIFA 19 nebude jen o Champions League. V příběhovém módu nabídne hned tři různé hrdiny

[arve url=”https://www.youtube.com/watch?v=m0yprF3BfgM” /]

Source :

Vlastní

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
X