V The Endless Mission si postavíte vlastní hru. Bez programování a s tunou možností

Vzpomínáte na Project Spark?

Vytvořit si svou vlastní hru je snad snem každého kreativnějšího hráče. Ne všichni ale máme talent nebo kapacity na programování či design, a nejspíše nám chybí i stovky hodin volného času. Na záchranu proto přichází The Endless Mission, v němž si dle slov autorů může vytvořit vlastní hru úplně každý.

Na doslovný sandbox jsem se přišel podívat do gamescomového stánku indie studia E-Line Media, v němž jsem také viděl Beyond Blue. Oproti prozkoumávání oceánu působil The Endless Mission jako úplný protipól, přesto jsem z prezentace odcházel s dobrým pocitem. I když jsem během diskuze s vývojáři nemohl zapomenout na neúspěch s názvem Projekt Spark.

Myslím si, že The Endless Mission má na rozdíl od microsoftího experimentu šanci na úspěch. Už v základu se ve hře nachází hrstka dokončených „titulů“, jako závody, plošinovky nebo dokonce RTS. Hráči si je mohou spustit jako normální hru, nebo zkombinovat jejich klíčové prvky.

Vývojáři kombinování žánrů během prezentace ukázali na závodní hře. Místo auta si navolili postavu ze skákačky a na závodní dráhu se úplně vykašlali. Díky létajícím kontejnerům, na které vyskočili, se okamžitě dostali do cíle. Úpravy tím ale neskončily.

Hru je možné v The Endless Mission upravovat přímo za běhu. Stačí otevřít menu, změnit rychlost hlavní postavy a najednou po mapě běháte jako Sonic. To samé jde dělat s gravitací nebo jakoukoliv další hodnotou – čímž se vývojáři dostali k pokročilejším funkcím.

The Endless Mission je hodně upravenou verzí enginu Unity. Celé části hry můžete vlastnoručně přeprogramovat, případně dodělat zcela nové prvky, doplnit tlačítka či definovat hodnoty. Ani v tomto ohledu vývojáři žádné meze nekladli a při vydání počítají s importováním vlastních modelů a textur kompatibilních s Unity.

Autoři také počítají se sdílením vlastních výtvorů s komunitou, které bude fungovat skrze Steam Workshop. Nemusíte se tak bát, že byste se o svou verzi Starcraftu s Teletubbies v hlavní roli nemohli podělit s kamarády.

Zda The Endless Mission neskončí jako Project Spark, záleží jen na komunitě. Oproti experimentu od Microsoftu mají britští vývojáři již pořádný náskok. Kromě jednoduchých úprav v podobě kombinování již hotových částí bude možné psát vlastní kód nebo přidávat vlastnoručně ukuchtěné modely. Snad se nemýlím a doslovný sandbox najde své obecenstvo.

Datum vydání zatím stanoveno nebylo, ale verze v předběžném přístupu bude dostupná před koncem letošního podzimu.

Čtěte také: FIFA 19 nebude jen o Champions League. V příběhovém módu nabídne hned tři různé hrdiny

Zdroj:

Vlastní

Patrik Dvořáček
Profesionální prokrastinátor, amatérský hráč Solitaire a poloamatérský pisálek. To vše v jedinečně nešikovném balíčku.