fbpx

GC17: Konec exkluzivity. Destiny 2 míří na PC a vypadá zatraceně dobře

I 60 FPS je pro Destiny 2 málo

Porovnávat herní ovladač a kombinaci klávesnice s myší není úplně jednoduchý úkol. Obě možnosti mají své výhody a neduhy v různých titulech, přesto existuje jeden příklad, kdy PC periferie vždy zvítězí – FPS. Už proto je příchod Destiny 2 na PC důvod k oslavám.

Zda se jedná o celkově dobrou hru, nejspíše zjistíme už dnes. V 19 hodin totiž odstartuje veřejná beta, kterou rozhodně hodlám vyzkoušet. Nabídne sice omezený obsah, naštěstí si na vydání musíme počkat jen do 24. října. Už teď ale můžu potvrdit, že se verze pro PC rýsuje moc hezky.

Na letošním Gamescomu jsem totiž měl to štěstí si vyzkoušet dvacetiminutovou misi ze začátku kampaně. Vývojáři mě postavili ke 4K monitoru, do ruky mi vrazili klávesnici a myš s logem Destiny a vyslali mě proti hordám nepřátel.

Hned od začátku bylo jasné, že optimalizaci ani zdaleka nezanedbali. Celé demo, ani v těch nejnáročnějších pasážích plných explozí a tuctů nepřátel, šlapalo bez jediného zaškobrtnutí. Ukázka sice běžela na Nvidia 1080 Ti, vzhledem k vysokému rozlišení ale očekávám výborný technický stav.


Stejně příjemně působilo také ovládání. Kdybych o Destiny 2 nic nevěděl, určitě bych nepoznal, že se předchozí díl hrál jen na ovladači. Souboje i pohyby jsou intuitivní a tlačítka k různým schopnostem jsem našel bez nápovědy. Samozřejmě základní schéma nemusí sedět každému, všechna tlačítka se proto dají změnit.

Jediným viditelným problémem byly předem renderované filmečky. Na rozdíl od gameplaye byly ještě nedokončené a ve výrazně nižším rozlišení, oproti překrásnému zbytku obsahu tak působily jako pěst na oko. Rozhodně se ale nejedná o něco, co v Bungie před vydáním před vydáním napravit.

Z prezentované mise je bohužel těžké soudit, jak moc budou PC hráči plavat v příběhu. V Destiny 2 kampaň začíná při dobytí posledního města na Zemi armádou mimozemšťanů, je tedy jasné, na koho máme střílet. Jak nám vývojáři představí postavy a zbytek světa z prvního dílu, je zatím ve hvězdách.

Celkově se mi Destiny 2 hodně líbilo. Technická stránka hry je očividně dotažená k dokonalosti, vše tedy záleží na samotném obsahu. Pokud se vývojářům podaří vyhnout pocitu neustálého grindování, mohl by jejich nejnovější počin útočit na titul hry roku. Snad se nám ve stejném duchu bude líbit i otevřená beta.

Čtěte také: GC17: Trochu jiná Mafia. Masakrujte nacisty i zombíky v Guns, Gore & Cannoli 2

Zdroj:

Vlastní

Patrik Dvořáček
Profesionální prokrastinátor, amatérský hráč Solitaire a poloamatérský pisálek. To vše v jedinečně nešikovném balíčku.