GC17: Adventura Light Tracer vám zavaří mozek. Vyjde exkluzivně na VR

Pro čínské studio Oasis Games není PSVR žádnou novinkou. Za uplynulý rok ostatně vydali již několik her – Weeping Doll, Ace Banana, Pixel Gear a další. Ač nebyly špatné, moc hráčů tyto kousky neuchvátily. S jejich nadcházející novinkou Light Tracer by se ale mohlo vše změnit.

V Light Tracer se dostanete před nekončící věž, která je složena z různých cestiček, portálů, nástrah a protivníků. Jedná se o puzzle 3D plošinovku, kde je vašim úkolem samozřejmě provést nebojácnou protagonistku k samotnému vrcholu a překonat veškeré nástrahy. Pohybovým ovladačem v pravé ruce ovládáte světelný paprsek, kterým dívce ukazujete cestu, zatímco ovladačem v levé ruce se můžete libovolně pohybovat okolo věže či se přiblížit k samotné postavě.

Vy jakožto průvodce hrdinky se můžete poblíž celé věže libovolně pohybovat a interagovat s jejím okolím. Dívku tak provádíte kolem dokola vzhůru, vyhýbáte se padajícím kamenům či obcházíte procházející místní příšerky. Ve všech levelech jsou navíc pro vášnivé sběratele umístěny mince, za které si můžete pak koupit nové kostýmy pro svoji postavu. Pokud bychom měli hru k něčemu přirovnat, tak k Nintendo hře Captain Toad: Treasure Tracker. Pokud jste ji hráli a líbila se vám, Light Tracer je titul přesně pro vás.


Princip této hry je lehce pochopitelný – ovládnutí těchto herních mechanik je ale těžší, než se zdá. Čím výše se dostáváte, tím je hra náročnější a vyžaduje větší preciznost. Cesty jsou užší, je třeba přeskakovat propasti či se dostat přes pohyblivé plošiny. Až příliš snadno se postupem hrou zaseknete u jedné překážky i na několik minut. Vše závisí pouze na vaší zručnosti.

Hra je samozřejmě vybavena checkpointy, aby vás častá smrt neodradila, ale i tak jsme občas zatínali zuby a nemohli se dostat dále. Nervově vypjatým hráčům tudíž vřele doporučujeme tuto hru hrát s přestávkami. Komplexnější úrovně věže obsahují i různé pohyblivé plošiny či objekty, které vyžadují vaši interakci a je nutné je ručně přesouvat dle potřeby a zejména pro další postup ve hře.

Kromě pasivních nepřátel jsme se ve druhé úrovni dočkali i bosse. Naše hrdinka bojovat neumí (zatím), tudíž je zapotřebí se zamyslet a pro jeho zneškodnění využít okolního prostředí. Zde jsme byli uzavřeni na kruhovém plácku společně s protivníkem, kde byly na zemi k dispozici dvě tlačítka, která vysunula stěny, jež následně dovedly odrazit protivníkům útok zpět na svého tvůrce. V pokročilých úrovních bude hrdinka disponovat i mečem, s čímž samozřejmě přibudou i další aspekty, které hru udělají obtížnější.


Vyzkoušeli jsme si sice pouze prvních 30 minut hry, ale byly dostačující pro zlákání k plné verzi. Zároveň nás mile překvapila grafická stránka hry, která věrně odpovídala video ukázkám, a i její technická vyladěnost, kdy majoritní většina hran byla ostrá, a i vzdálené předměty byly velice dobře viditelné. Snímání headsetu a ovladačů občas mírně zazlobilo, ale samotné hraní nikdy nijak nekazilo. Průchod celou hrou by nám dle vývojářů měl zabrat přibližně 6 až 8 hodin, což zní skvěle.

Na Light Tracer nemusíte čekat dlouho, jelikož se dostane na trh již v průběhu tohoto měsíce – zatím pouze pro PSVR (přesné datum se zatím neví). Do budoucna můžete počítat s verzí pro HTC Vive a případně i další VR headsety.

Čtěte také: GC17: Techland představil akční a krvavý God’s Trigger. Vyjde příští rok

Zdroj:

Vlastní

Extremistický konzolista, Nintendo maniak a weeaboo se slabostí pro kočičí donuty. Fanoušek veškerých technologii, utápějící se ve virtuální realitě a přeborník v negramotnosti. Potvrzeno diktátorem Trananasem.