GC17: Vybudujte si své království. Na hře Pathfinder: Kingmaker pracují veteráni RPG žánru

Baldur’s Gate, Icewind Dále, Neverwinter Night nebo Fallout. To je jen pár ikonických titulů, na kterých v předchozí době pracoval RPG veterán Chris Avellone. Nyní má pod palcem příběh izometrického RPG Pathfinder: Kingmaker, a ani zde to nevypadá, že by se nějak upejpal.

Na první, druhý i jakýkoliv další pohled je jasné, že tomuto kousku nechybí nic ze škatulky klasických fantasy RPG: hlavní hrdina s družinou spolubojovníků, taktické pauzování uprostřed boje, tuna statistik a rozhodnutí, která ovlivní, jak okolí na hrdinu nahlíží. V tomhle ohledu Pathfinder: Kingmaker nevybočuje z tradičních kolejí žánru.

Ať si vybavíme Divinity: Original Sin, Torment nebo Tyranny, všechny tyhle hry spojuje hluboce propracovaný příběh a neméně komplexní postavy. Pathfinder: Kingmaker slibuje tohle všechno a ještě mnohem víc – scénář má na starost veterán herní scény, Chris Avellone. Ten pracoval na titulech jako Baldur’s Gate, Icewind Dále, Neverwinter Night nebo Fallout.


Ačkoliv Pathfinder vychází především ze své deskové předlohy, videohra se bude soustředit na element budování vlastního království, ze kterého plynou nové možnosti býti nelítostný tyran, umírněný král či mírumilovný lidumil. Jako v každém RPG, všechny přístupy mají své pro i proti a všemi přístupy se dá dostat na konec hry. Ten ale nikdy nemá být stejný, protože každé rozhodnutí, které hrdina během své cesty udělá, ovlivňuje celou řadu událostí.

Interakce mezi hrdinou a jeho parťáky je bez diskusí základním kamenem každého klasického RPG, a jak nám vývojáři během prezentace naznačili, není vyloučená ani romance mezi postavami. Budování vlastního království se neobejde bez náročných dilemat – budete kočírovat i popravovat lidi jako Joffrey Baratheon (hehe), ale také stavět různé budovy ve svém panství jako hostince, kovárny či rovnou celé osady.

Z toho, co jsem viděl, se mi Pathfinder: Kingmaker líbil. Dýchá stejným dojmem a atmosférou jako kdysi první a druhý Baldur’s Gate. Uvidíme, jak se vývojáři poperou s výzvou, kterou před sebou mají, a jestli se vyrovnají svým předchůdcům. Hra nejspíše vyjde na konci léta příštího roku.

Čtěte také: GC17: Techland představil akční a krvavý God’s Trigger. Vyjde příští rok

Zdroj:

Vlastní

Tomáš Polej
Externí redaktor portálu Battleforce.cz, s oblibou říká, že reálný svět má oproti počítačovému špatnou grafiku. Spisovatel v očekávání na vydání bestselleru. Email: t.polej@gmail.com