Krvavý balet v ulicích čínské metropole. Hong Kong Massacre je akčním mixem Hotline Miami a Max Payne

A chyby odpouštět rozhodně nebude

Pakliže inklinujete ke starým akčním hongkongským filmům, ve kterých krev a výbuchy létají ze všech stran, bude Hong Kong Massacre vaším titulem roku. Hektická indie řežba od vývojářů z VRESKI si půjčuje pár mechanik z jiných her a míchá je do unikátního mixu, v němž není prostor pro sebemenší chybu. Co všechno nám odhalilo demo z letošního Gamescomu?

Hong Kong Massacre by se nejlépe dal popsat jako mix několika her i filmů. Z krvavé indie akce Hotline Miami si půjčuje pohled z ptačí perspektivy a veliký důraz na rychlost a přesnost, protože jediný zásah kulkou je pro vás zároveň konečnou stanicí. Max Payne se už pravděpodobně propil k smrti, proto jsme si zpomalovaní času a uskakování do všemožných směrů s radostí přivlastnili. Intenzivní přestřelky, kdy z místností zůstanou jen kůlničky na dříví, jsou zase jako vystřižené z filmů Johna Woo. Celý tento mix vás napumpuje adrenalinem a jen tak lehce nepustí od obrazovky.

Zpočátku Hong Kong Massacre ovšem vypadá jako naprostý a nekontrolovatelný chaos. Vzduch je v každém momentu přesycený krví a svištícími kulkami. Pokud se ale ovladače chytí zkušený hráč, z Hong Kong Massacre je rázem záležitost vysoké precizností, taktizování a rychlé, ale promyšlené improvizace.

Na rozdíl od Hotline Miami si na začátku levelu nevolíte masky, ale startovací zbraň. Na výběr je k mání pistolka, brokovnice, SMG a útočná puška. S výjimkou pistole má každá ze zbraní hodně limitovaný zásobník, co vás nutí sbírat zbraně po padlých nepřátelích a neustále měnit strategii v průběhu hraní. Trochu nám chyběla možnost útoku zblízka a možnost vrhat zbraně, ale pevně doufáme, že aspoň jedna ze zmíněných mechanik se v plné hře nakonec objeví.

Kromě klasických úrovní, kde je cílem po vaší návštěvě nenechat ani jednu živou duši, jsme si také vyzkoušeli přestřelku, což byla vcelku zajímavá a příjemná změna tempa. Větší 1v1 aréna je tady nahrazena jednou dlouhou mapou, rozdělenou na dvě poloviny. První z nich – zasazená v interiéru – je vyhrazena vám, zatímco na druhém konci mapy si na vás venku brousí zuby bossák.

Mezi nim a vámi stojí většinou jen desky skla, pár rozházených dřevěných beden pro improvizovaný úkryt a několik tenkých stěn, které vás zajistí o něco lepší ale ne samospásnou ochranu. Každý váš skok a pohyb proto musíte pečlivě naplánovat a chyby vám hra jednoduše odpouštět nebude. Aby toho nebylo málo, pomalý postup levelem zdola nahoru vám znepříjemňují běžní nepřítele, kvůli kterým jsem nejednou zemřel, protože jsem si nevšiml letící kulky od bosse z druhé strany úrovně.

Pro nejnáročnější hráče jsou tu připraveny v každém levelu tři těžké výzvy, které jsem se snažil plnit hned v první mapě. Dokončit level bez zpomalovaní času nebo dokonce bez minutí jediného cíle bylo ale fakt obtížné a velice rychle jsem od tohoto nápadu upustil, protože by jsem tam byl ještě dodnes.

Pokud se vám líbilo Hotline Miami, máte rádi čínské filmové akčňárny a nebojíte se drsnější hratelnosti, Hong Kong Massacre vás zřejmě nezklame. Ulice čínské metropole pročistíme již tento rok na platformách PC a PS4. Bližší datum vydání zatím není známo.

Čtěte také: Vesmírné rogue-like RPG Deep Sky Derelicts se brzy dočká plné verze. Drsná hratelnost má hrát prim

Zdroj:

Vlastní

Viet Tran
Moravák a Asiat v jednom exkluzivním balení, oběť záchvatů kreativity a grafomanství. A prokrastinace. Twitter: @MarekTV. Blog (zatím neaktivní): Tranuju.cz