fbpx

Jak dostat PUBG na přísný čínský trh?

Proniknout na čínský trh není vůbec jednoduché, o čemž se přesvědčili vývojáři mobilní verze PUBG Tencent. Ti po několika měsících vzdali snahu protlačit hru přes čínské zákony a na trh uvedli “zcela jinou hru”.

O tvrdých legislativních podmínkách pro uvedení hry čínskému publiku se již v minulosti přesvědčily tituly jako World of Warcraft či DOTA 2, které byly problematické kvůli zobrazování krve a kostlivců v rámci kontextu čínských tradic. Pokud jde o zobrazení krve, mohlo to být jednou z příčin neúspěchu představit v Číně i PUBG. Nová hra od Tencent nese název Game for Peace a je vydávána pouze na mobily, které jsou v Číně nejpoužívanější herní platformou. Podle Reuters vzdává tato hra hold bojovníkům modrého nebe, letecké jednotce chránící vzdušný prostor země.

Zpravodajové Reuters Brandy GohSijia Jiang dále uvádějí, že Tencent prezentuje Game for Peace jako zcela novou hru. Jedná se o zbrusu nový titul, nebo schůdnější verzi PUBG pro čínské směrnice, okořeněnou o vesele mávající avatary poražených soupeřů, barevné záblesky nahrazující krev se špetkou systémové propagandy? To posuďte sami podle gameplaye hry.

Havi
Loot and shoot ve Warframu a souboj o přežití světa v Mortal Kombat jsou moje dva oblíbené gamingové koníčky. Rád se pustím i do jiných žánrů, snad kromě Battle Royale, kolem kterého obecný hype přiliš nesdílím. Gamingu se věnuji i v rámci studia sociologie na FSV UK a o volných chvílích si rád zafotím, složím nějaké audio nebo pohraju s vektory v illustrátoru.