Kritika EA je podle jejího viceprezidenta nespravedlivá(2 minuty čtení)

EA je v poslední době asi nejvíce nenáviděnou herní společností na světě. Přešlapy, které v poslední době EA udělala jí někteří hráči neodpustí do konce života.

Herní moloch doteď mlčel, ale čeho je moc toho je příliš, a tak se Matt Bilbey, viceprezident marketingu sportovních titulů, v půlhodinovém rozhovoru rozmluvil o kritice, která padá i na jeho hlavu. Dle Bilbeyho je celá kritika jedna velká nespravedlnost. Pro EA pracuje již 25 let a tvrdí, že vydělávání na hráčské důvěře je holý nesmysl. Jediný rozdíl je prý to, že EA je mnohem větší, než kdejaká herní firma a tak jsou její chyby více vidět. Dále Bilbey dodává, že EA chce vytvářet pouze kvalitní tituly a to takzvaně od hráčů pro hráče, protože každý v této firmě hry miluje.

Hráči to ale vidí jinak. Příkladem budiž všemi nenáviděné loot boxy. Díky těmto „zázračným krabičkám“ za reálné peníze nebylo nějakou dobu možné vůbec hrát Star Wars Battlefront 2. Každý, kdo se rozhodl do hry investovat peníze, měl nakoupené speciální karty a hra se tak stala nevyváženou. Po nějaké době ji však opravili a vše se nějak zametlo pod koberec. Podobnému problému čelilo i studio Monolith Productions se hrou Middle-Earth: Shadow of War. Zde byly loot boxy úplně odstraněny a studio s omluvou přiznalo, že to byla chyba.

To je zřejmě přesně to, co hráčům vadí. EA se většinou za své chyby neomluví, nebo je překryje další chybou. Abych ale nebyl úplně přísný, i EA má své kvalitní tituly. Osobně doufám, že jedna z těch kvalitních her bude chystané Star Wars: Jedi Fallen Order, která se na nás chystá v listopadu. Uvidíme, jestli se v EA trochu chytí za nos a začnou vydávat opravdu kvalitní tituly, které nebudou založené na mikrotransakcích, ale na dobrém příběhu a herních mechanizmech.

Source :

GameSpot

Jan Peroutka