Life is Strange 2 Recenze

Jelikož hra Vampyr od studia Dontnod moc krve a peněz z hráčů nevysála, vývojáři se to snaží zachránit novým Life is Strange 2, který tentokrát nemá sílu obracet čas, ale možnost porušovat všechny Newtonovy zákony.

Když vyšel teaser trailer na nové Life is Strange 2, všichni čekali pokračování příběhu Max a Chloe z jedničky. Pokud i vy jste čekali podobnou věc, tak vás bohužel už teď zklameme. Hra se tentokrát točí kolem dvou bratrů Diazových, Seana a Daniela, kteří zjistili, že svět není růžový a spravedlnost někdy taky není moc… „spravedlivá“. O tom by Vám K.J. Erben mohl vyprávět. Každopádně, po sledu událostí jsou nuceni utéct do Mexika a přicházejí také na novou sílu, kterou zatím úplně pořádně nikdo nezná.

Dobře, celkem zajímavý příběh bychom měli, co dál? A jo, umělecká grafika, která proslavila předchozí díly. Tady je slovo „umění“ přebráno na úplně nový level. Grafika je opravdu úžasná a budete hltat každý pohled do dálky, pokud to tedy vaše grafika dokáže. S tím by ale problém být nemusel, protože hra je velice dobře optimalizovaná a ani žádné propady FPS se nám při dvojím dohrání ani jednou neobjevily.

Ovšem k čemu je nám hezká grafika bez dobrého gameplaye? Ten sice není nic moc extra, ale pro potřeby hry to bohatě stačí. Takže klasika, chodíte, interagujete s věcmi, odpovídáte v rozhovorech. To se sice od předchozích dílů nijak neliší, ovšem značné vylepšení je určitě znát. Kupříkladu rozhovory už nepůsobí, jako byste mluvili s Terminátorem či jiným robotem, jenž nebyl vybaven tím nejlepším komunikačním softwarem.

Nespornou novinku tvoří multitasking. Ten sice hravě zmáknou i nový Simíci, ale i zde jde o pokrok. Během rozhovoru můžete vykonávat plno jiných činností, aniž byste rozhovor přerušili. Úžasné, že? But wait there’s more. Někdy vás může překvapit i možnost časově omezené odpovědi, kdy na vás z ničeho nic vyskočí okno a musíte rychle odpovědět. Dobré, co? Věřte či ne, oproti jedničce jde o značný posun.

Co si ovšem skutečně zaslouží chválu, jsou bezpochyby animace. Už nejsou takové levné a robotické. Prostě jsou „hvezké“.

Další zajímavou věc představuje váš osobní otrok, tedy Daniel, o kterého se musíte starat. Pokud s ním budete udržovat dobrý vztah, bude vám pomáhat. A pokud ne, děcák by byl, upřímně, tou lepší variantou. Při hraní se dostanete ke spoustě rozhodnutí, které změní jeho chování v pozdější fázi hry. Jelikož vyšla zatím jenom jedna epizoda, tak se zatím nedá moc dobře posoudit, jak velký dopad vaše rozhodnutí ponesou.

Cílem Life is Strange vždy samozřejmě bylo hráče psychicky zničit, a to se znovu vývojářům celkem daří. Co bohužel kazí prožitek ze smutných momentů, je hudba, která není tak výrazná, jak by mohla být. Je to jako byste přidali do špaget více kečupu a čekali, že to bude chutnat ještě lépe.

Life is Strange 2 nakonec nezklamal a přinesl nám do začátku celkem zajímavý příběh, který má sice trochu blboučkou zápletku, ale jelikož se ve hře řeší politické a rasové problémy, dá se to hře odpustit. Jenom doufáme, že další epizody budou mít kvalitnější soundtrack a hlavně, že příběh neztratí napětí.

• Grafika
  • Vylepšené rozhovory
  • Animace