Domů » Články » SHRNUTÍ: Metro Exodus láká na ruskou pustinu i hledání zbytků lidské civilizace

SHRNUTÍ: Metro Exodus láká na ruskou pustinu i hledání zbytků lidské civilizace

Nasaďte si masky a přepočítejte náboje...

Herní série Metro si získala během posledních let celou řadu hráčů díky zajímavému příběhu a tajemné atmosféře spletitých tunelů moskevského metra. A zatímco Gluchovskij právě jedná v Hollywoodu o natočení filmu, nás ostatní spíše zajímá pokračování oblíbené postapokalyptické střílečky, které se na E3 dočkalo nových a na obsah velmi výživných trailerů. Na třetí díl si ovšem budeme muset ještě počkat – Metro Exodus vyjde na konci února.

Duchovním otcem hry je už zmíněný ruský spisovatel a žurnalista Dmitrij Gluchovskij. Tento moskevský rodák, kterého v dětství formovaly knížky Arkadije a Borise Strugackých, má na celou herní sérii poměrně velký vliv. Nejenže první díl vycházel z jeho knižní předlohy, ale sám Gluchovskij pak napsal spoustu dialogů i hlavní dějovou linku pro Metro: Last Light.

V případě Metro Exodus se situace trochu obrací. Připravovaná hra už totiž příběh literární trilogie nesleduje a Dimitrij Gluchovskij začal působit spíše v roli poradce. S vývojáři z ukrajinského studia 4A Games má však i nadále velmi blízké vztahy, které by jim mnozí jiní mohli závidět. Vlastně není vyloučeno, že se do tvorby opět zapojil.

[arve url=”https://www.youtube.com/watch?v=kcH-3uORzjU” /]


V příběhu se znovu ujmeme role hraničáře Arťoma Peloviče, který se snaží zachránit poslední zbytky zdecimovaného lidstva. Situace v koridorech moskevské podzemní dráhy je už neúnosná a pro zdravě uvažující lidi dokonce i nebezpečná. Arťom proto musí vyrazit na povrch, aby našel cestu pro ostatní. Krátce na to se k němu přidávají jeho přátelé, rodina i Sparťané.

Skupina přeživších si pomocí lokomotivy Aurora razí cestu na východ, kde určitě nepřijdeme o další zmutovaná zvířata, morálně pokřivené lidi nebo třeba extrémně nebezpečné anomálie. Postupně se budeme muset vypořádat s nástrahami divočiny, démony sídlícími v lidských hlavách a hledat další přeživší, kteří by mohli třeba i rozšířit putující skupinu. Hra se nechce úplně vzdát lineárního způsobu vyprávění, ale můžeme se těšit na drobné volby, které oproti předchozím dílům působí v mnohém celkem sympaticky.

Metro Exodus je rozlohou větší než oba předchozí díly dohromady, ale o otevřený svět se zřejmě nejedná. Půjde pravděpodobně o několik rozlehlých map, spíše macaté koridory, které postupně navštívíme během průchodu hrou. Tvůrci nám na letošním E3 ukázali zimní prostředí kolem ruské řeky Volhy, které můžete omrknout níže.

[arve url=”https://www.youtube.com/watch?v=tKemIJ0G1C8″ /]


Velmi poutavě na mě působí crafting a široké možnosti úpravy zbraní. Díky průzkumu získáme celou řadu materiálů, které budeme moci využívat při výrobě vybavení, nábojů nebo třeba filtrů do masky. U řemeslnického stolu pak není problém kompletně předělat svou výbavu. Možnost kdykoliv modifikovat zbraně nám zase umožní rychle reagovat na změnu situace. Pušku určenou k tichému odpravování půjde během krátké chvíle přestavět na zbraň do přední linie – a dalších možností jsou stovky.

Jedním z klíčových aspektů hry bude dynamické počasí, střídání dne s nocí a přirozené fungování fauny. Díky tomu dostaneme řadu možností, jak plnit zadané úkoly. Celý herní zážitek je v podstatě postavený na realistickém osvětlení, skutečných vlastnostech materiálů a fyzice. Špatně hozený nůž na nic netušícího nepřítele nemusí nutně proniknout vyztuženými místy jeho brnění, což nás může dostat do velice svízelných problémů. A střídání ročního období nebo 24hodinový cyklus zase vytváří svět, který nám jen tak nezevšední.

Hra nabízí nejen nové herní mechaniky, ale i pozoruhodný smysl pro detail a bohaté prostředí, které nás bude úmyslně svádět k hlubšímu průzkumu. Problémem by mohly být jen dosud přetrvávající bugy (hlásí ti, co si hru vyzkoušeli v LA). Mrzelo by mne, kdyby technické nedokonalosti podkopávaly jinak krásné a atmosferické postapo. Po grafické stránce stále jde o líbivou podívanou.

Metro Exodus by mělo dorazit na pulty obchodů 22. února 2019. Dočkají se majitelé PS4, XONE i PC. Další novinky z letošní E3 najdete na naší speciální stránce.

Čtěte také: Legendární designer Chris Avellone představil Dying Light 2. Bude plný voleb a svižného parkuru

[arve url=”https://www.youtube.com/watch?v=w-pv0tsWEA8″ /]

Source :

Tisková konference Microsoftu, metrothegame.com

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
X