Mimpi Dreams Recenze – Switch verze

Vítejte ve světě plném kouzel, kostiček a smeček chlupatých a neohrožených psíků bojujících za svobodu i nadvládu světa, prostě v klasickém hollywoodském příběhu, akorát… tedy, zlehka lžu, tady je totiž pes jen jeden a čarovat zrovna neumí, přestože jsme v jeho hlavě. V hlavě malého psíka jménem Mimpi, který sní – sní o životě superhrdiny!

Když to ale vezmeme kolem a kolem, do kouzelného světa se přece jenom vydáváme, neboť se v roli Mimpiho podíváme do míst, kde je možné všechno (a na každém rohu číhá lahodná kost). Abychom však předestřeli, o co vlastně jde a jaká je myšlenka hry, řekneme toto: kdo má psa (či rovnou malou smečku), dozajista si všiml, že se psům občas něco zdá. Kmitají při tom tlapkami, zrychleně dýchají, někdy dokonce i štěkají. A nebudeme daleko od pravdy s tvrzením, že jste si i sami představovali, jak ten sen asi vypadá, že ano?

Očividně na tom byli stejně i autoři této české hry ze studia Dreadlocks Mobile. Akorát si přiznejme, že oni nezůstali jen u myšlenky a špetky daydreamingu, ale zrealizovali na to rovnou celou hru. Malou, ale hru. Snovou hru. A navíc v češtině, což v rámci katalogu her na Nintendo Switch je spíše výjimkou, která zahřeje u srdíčka, přestože mnozí již Mimpiho sny hráli na mobilních telefonech.

Velikost hry zmiňujeme hned ze startu, protože jde o menší projekt, indie záležitost. Je to, a nebudeme zastírat, velice příjemná jednohubka, kterou dohrajete během několika večerů (jako my) anebo hodin (jako někdo, kdo má více času na hraní). A zahraje si ji vlastně kdokoliv, protože věk není důležitý. Dali jsme Mimpiho osud do rukou malého dítěte kolegy, a to s nadšením hrálo a ihned pochopilo, jak se věci mají a o co jde, za což palec nahoru. Stejně jako za parádní oblečky pro Mimpiho, Splinter Cell by nebyl zahanben, protože zde nejsou žádné mikro transakce a všechny je posbíráte svým postupem.

Jednotlivé mise, či spíše sny, jsou vcelku solidně vystavěné, různorodé, mají nápad, vtip i detail (sledujte animace!). Mimpi v nich, jakožto správný superhrdina, nesní o očůrávání nového auta vašeho souseda, ale o záchraně princezen před tříhlavými saněmi, životního prostředí před nebezpečnými jedy, anebo o výletu na Mars (Lajka hadr) – tomu se říká velká představivost, na tak malého tvora!

Co se zdá psům, když náhodou spí?

A když už jsme u tříhlavé saně, samozřejmě k jejímu poražení musíme použít mozek skrze logické hádanky, které místy potrápí. Chvílemi jsme, beze srandy a s krtkem v kleci, koukali na obrazovku, přemýšleli a dumali, co máme vlastně safra dělat. Zejména pak ve snu o planetě Mars. Nápověda zde je, ale my se zarytě drželi pravidla „bez nápovědy“, což by mohly potvrdit oba naše Joy-Cony, kdyby mohly mluvit. Chudáci.

Ke Joy-Conů, podotkeme, že ovládání není úplně top. Tedy to pohybové, protože jinak bychom řekli, že hra je pro Switch jako stvořená. Ovládání Joy-Cony v dokovací stanici je příjemné, moc tlačítek nepotřebujete a pokud si vezmete Switch do sedačky, dostanete snad tu nejlepší možnou kombinaci – kombinaci Joy-Conů a dotykové obrazovky. Čistě dotykové ovládání nečekejte a je to tak dobře.

S pohybovým ovládáním jsme totiž narazili na problém, kdy jsme museli mít ovladače natočené bokem a nikoliv směrem k obrazovce. V Mario Odyssey jsme s tímto problém neměli, takže popravdě netušíme, zda jde o chybu hry, anebo na naší straně gauče, což vyloučit nemůžeme, i když jsme zkoušeli dva páry ovladačů. Leví jsme dost, což by mohl potvrdit sám Mimpi, který v našich rukách umřel nespočetněkrát ať už naší chybou, nebo ne úplně perfektním ovládáním – Mimpi je skoro tam, kde by měl, ale stejně jako v Mariovi na SNESu stačí titěrný kousíček a Mimpi letí vstříc svému osudu. Navíc buďme upřímní, pohybové ovládání nám není zrovna po chuti snad v žádné hře, takže jsme tuto možnost v nastavení vypli a hráli spokojeně dál.

Co jsme však nevypli, byly zvuky, ty si pusťte. Nejenže jsou místy důležité pro úkoly, ale díky nim neminete drobnosti, které vyvádí Mimpi (auuu!). A také soundtrack, který ač je jednoduchý a opakující se, se dá jako podkres poslouchat po celou dobu bez újmy na duševním zdraví.

Abychom ale recenzi uzavřeli a neskonali jste u monitoru stejně jako v Mimpi v našich rukách (jsme psovrazi!), vysekneme poklonu holkám a klukům z Dreadlocks. Nejenom za vcelku inteligentní rozmístění checkpointů, ale za hru jako celek. Není úplně perfektní, kupříkladu prostředí levelů by si zasloužilo maličko oživit, aby nepůsobilo místy stroze, ač jde možná poznatek hnidopicha.

To ale nemění nic na tom, že Mimpi Dreams je příjemná hra, která si zaslouží doporučení. A my to uděláme, protože jsme si Mimpiho snové dobrodružství užili – jejím výběrem neuděláte chybu jak na Switchi, tak na jakékoliv jiné platformě, kde hra již vyšla. Zvlášť pokud hledáte logickou adventurku s hezkou grafikou, jednoduchým ovládáním a hlavně nápadem a slušným provedením!

• Roztomilá animace a Mimpiho oblečky
  • Inteligentně rozmístěné checkpointy
  • Rozmanitost snů (misí), hravost designu