Monstrózní zářez. PC verze Monster Hunter: World je nejúspěšnější letošní hrou na Steamu

Podařený lov

Akční RPG Monster Hunter: World vyšlo na konzolích již začátkem letošního roku. Svůj debut na počítačích si ale odbývá až nyní v srpnu. Premiéra to je vskutku vydařená, neboť jde o největší letošní start na Steamu, stejně jako nejúspěšnější japonskou hru na Gaběnově platformě.

Monster Hunter: World je pátým přírůstkem v sérii a prvním dílem, který se na PC podíval. Vývojáři proto od začátku slibovali, že si na verzi pro počítače dají záležet. Majitelé nadupaných mašin tak čekali půl roku a brousili klávesnice na nadcházející lov. Rozhodně se měli na co těšit, ostatně konzolová verze se honosila slušnými 90 % na Metacriticu.

I přes velká slova vývojářů PC verze podle recenzí na Steamu nepatří mezi nejpovedenější. Pouhých 45 % kladných recenzí si titul od hráčů hra vysloužila za špatnou optimalizaci a poněkud vachrlatý multiplayer.

Přesto Monster Hunter: World slaví nemalé úspěchy. Na Steamu vyšel 9. srpna, v ten den mělo (podle Steam Charts) hru spuštěnou najednou téměř 241 tisíc hráčů. Nejvyšší zaznamenaný počet v dalších dnech je potom 329 333. Jedná se tak o sedmý největší start hry na Steamu vůbec. Dávno také překročila hranici 2 milionů prodaných kopií.

Monster Hunter: World je mimochodem i v tuto chvíli čtvrtým nejhranějším titulem v klientu od Valve. Dosavadním držitelem japonského rekordu v počtu současně probíhajících herních seancí mělo na kontě od dubna 2016 Dark Souls 3 (se 129 831 hráči). V porovnaní je to méně jak polovina oproti trenažeru lovu oblud od Capcomu.

Čtěte také: SOUHRN: Co všechno jsme se dozvěděli z gameplaye Red Dead Redemption 2?

Ondřej Pešek
Maloměstský geek, hráč a britpoper. Studuje na gymnáziu, moc se ale nepřetrhne. Místo toho raději dělá to, co geekové a hráči běžně dělávají, a následně o tom píše veřejně na internetu.