Mount & Blade 2: Bannerlord se dočkal pokroku po všech stránkách. Na vydání si ale ještě počkáme

Turecký mix RPG a manažerské strategie Mount & Blade 2: Bannerlord je ve vývoji už pěknou řádku let a stále to vypadá, že v rukou vývojářů z Taleworlds ještě dlouho zůstane. Každý rok je na hře nicméně vidět obrovský posun, a ani letošní gamescomové demo nebylo žádnou výjimkou. Tentokrát jsme si mohli vyzkoušet kus singleplayerové kampaně, v níž jsme se dostali doprostřed války v rozpadajícím se Calradském impériu.

Masivně populární Mount & Blade: Warband byl sice z hlediska hratelnosti i modovatelnosti fantastický, stále ale u něj platilo, že po technické stránce se zapomněl někde na přelomu tisíciletí. Postavy vypadaly strašně, modely měst se neustále opakovaly a ani uživatelské rozhraní či plynulost hry nebyly vždy tip top. S klidným srdcem ale nyní můžeme říct, že se Mount & Blade 2: Bannerlord se oproti předchozímu dílu zlepšil snad po všech stránkách.

Grafika už nevypadá jako jeskynní malba z pravěku, uživatelské rozhraní konečně nepůsobí tak zmatečně a osadám konečně autoři vdechli něco života. Možná animace postav ještě potřebují doladit, vesměs po stránce vizuálu ovšem není co vytknout už nyní. A co se týče hratelnosti, i ta v prezentovaném demu příjemně překvapila.

Vloni jsem si mohl vyzkoušet kooperativní multiplayerový match, letos přišla na řadu singleplayerová kampaň s předchystanou postavou a několika základními jednotkami v tlupě. Stejně jako v úvodních hodinách předešlých dílů, i zde jsem dostal za úkol najít konkrétní skupinku banditů a poplácat je palcátem po hlavě. Pro jistotu jsem si nabral ještě pár dobrovolníků v nedaleké vesnici, kde mě jsem mohl nově naverbovat hned několik tipů jednotek než jen základní sedláky s vidlemi.

Jestli vás to uklidní, tak ano, hratelnostně tu vše zůstává při starém. Možná až příliš. Bannerlord běží na mohutně upraveném enginu z předešlých dílů, což bylo místy docela znát. V pravé části obrazovky stále vyskakovaly texty o počtu mrtvých na obou stranách i mnou způsobených zranění, ovládání příkazů i jejich forma se taktéž nedočkalo změn. Na druhou stranu jsem tak vyhrál první bitvu bez toho, aniž bych se musel nechat dlouho zaučovat všudepřítomnými kontextovými okýnky.

Během bitvy jsem si všiml několik zajímavých novinek. Zatímco se zlepšování jednotlivých dovedností nijak neliší od předchozích dílů. Bannerlord se nad rámec toho všeho dočká také systému perků, které dále zpestřují vývoj vaší postavy. Například při neustálém zlepšování se v boji s jednoručními zbraněmi časem můžete odemknout jeden ze dvou různých perků, kdy první vám přihodí příjemné bonusy při soubojích v koňském sedle, zatímco druhý boostne vaši rychlost a přesnost seků, když jste zrovna pevně nohama na zemi.

Zajímavě zní také permanentní smrt vaší hlavní postavy, přestože jde o prvek, který se do hry teprve dostane. Pro hráče tím dobrodružství kupodivu nekončí, spíš naopak – mohou pokračovat v kůži svých rodinných příslušníků. Neočekávejte však, že se vymazlená výzbroj a vypilované statistiky již zesnulého geroje zázračně přenesou do nového těla, všechno si budete muset znovu odpracovat. Zároveň vývojáři uklidňují, že nejspíše půjde o dobrovolnou volbu, která půjde vypnout v nastavení hry.

Nejradši bych do bitevní vřavy fiktivní občanské války skočil hned, Mount & Blade 2: Bannerlord má nicméně stále daleko od vydání a dle slov tureckých vývojářů si na něj ještě nějaký ten pátek počkáme. Hra by měla vyjít na PC, XONE a PS4.

 

Zdroj:

Vlastní

Viet Tran
Moravák a Asiat v jednom exkluzivním balení, oběť záchvatů kreativity a grafomanství. A prokrastinace. Twitter: @MarekTV. Blog (zatím neaktivní): Tranuju.cz