Domů » Články » Herní novinky » První hraní: Homefront: The Revolution

První hraní: Homefront: The Revolution

Martin se přestěhoval z New Yorku do ne úplně vydařené bety jinak nadějného titulu.

Za necelé tři měsíce půjde do prodeje pokračování kontroverzní FPS Homefront. Pokud jste měli štěstí, mohli jste se dostat do uzavřené bety této postapokalyptické FPS, spuštěné exkluzivně pro Xbox One. Tuto konzoli naštěstí vlastním, takže vám přináším dojmy z prvního hraní multiplayerové bety Homefront: The Revolution.

Dění příběhu nás zavede do válkou zpustošené Severní Ameriky, kterou dobyla Severní Korea. V roli bojovníka resistence budeme bojovat s moderní korejskou armádní technikou od high-tech vojáků, inteligentních dronů a různorodou variací obrněných vozidel.

Prostě vše, čím disponuje současná severokorejská armáda! Navíc se vše odehrává v otevřeném světě, tím pádem si můžeme zvolit, jak se k danému cíli mise dostaneme.


První díl vyšel v roce 2011 pod křídly vydavatele THQ a vývojářů z Kaos Studios. Bohužel se hře nedostalo velkého uznání, v recenzích dosahovala spíše průměrná hodnocení a nakonec nebyl o hru příliš velký zájem, přestože téma zpracovala přinejmenším líbivě.

Vydavatelství THQ zkrachovalo, práva na značku získal německý Crytek, který oznámil pokračování a na E3 2014 vydal první gameplay trailer. Vše vypadalo idylicky, než se Crytek začal potýkat s finančními problémy a práva odkoupil Deep Silver. Po všech útrapách hru vyvíjí nově vzniklé studio Dambuster, jež je složeno z odpadlíků z Crytek UK.

Jak hra nakonec dopadne, si netroufnu říct. V betě byl přístupný pouze multiplayerový režim Resistance, ve hře jsem vydržel necelé 3 hodiny čistého času a po vyčerpávajících problémech jsem byl nucen ji vypnout.


Neříká se mi to lehko, ale ještě jsem se nepotýkal s tak celkově špatnou hratelností a bugy jako v případě bety Homefront: The Revolution. Po výborné betě The Division jsem přímo rozčarován a v následujících odstavcích vám popíši, čím mě hra zklamala.

Po stažení cca 30 GB dat do konzole mě uvítala úvodní obrazovka a následná tvorba postavy. Po jednoduché editaci skinů avatara jsem chtěl spustit rovnou zmíněný režim Resistace, jenž je klasickým coopem pro čtyři hráče, kde v roli bojovníka resistence mám sabotovat korejské vysílače, loupit zásoby a eliminovat vojenské jednotky.

Bohužel se mi nedařilo připojit do hry, deset minut hledala další tři spoluhráče, bez kterých se do ní nedostanu. S těmito problémy se potýkalo mnoho hráčů, a to dost ubírá prvotním dojmům z testování. Když už jsem se dostal do hry a po chvíli padl v boji, čekalo mě další a další čekání na spojení se servery. Rekord byl dvacet minut a nucené vypnutí hry, což je k vzteku.

homefront the revolution 13


Homefront: The Revolution je čistokrevné FPS, avšak s podivným herním mechanismem. Postava se ovládá příliš krkolomně, celý pohyb je prapodivný, jako kdyby se postava divně pohupovala po mapě. Něco podobného jsem zažil naposledy u Killzone 2.

Vše navíc kazí příliš velká zbraň, pohyboval jsem se po nepřehledné mapě a kvůli velké zbrani jsem měl malý rozhled po okolním světě. V konečném důsledku mi hra připomínala střílecí arkády na herních automatech.

Když jsem se dokázal přenést přes problémy s ovládáním, začal jsem plnit herní misi. Jednoduché dojití z bodu A do B, deaktivace vysílače, přesun do dalšího bodu pěšky či na motorce, postřílet pár nepřátelských vojáků, chvíli zmateně pobíhat po mapě a najednou tu byl konec mise. Nic víc, nic míň.

homefront the revolution 11


Bohužel moc obsahu k bližšímu hodnocení beta nenabídla. Na rovinu po herní stránce jsem strávil tři hodiny v absolutně nemastné hře. Horoucně doufám, že avizovaná singleplayerová kampaň bude daleko záživnější a hratelnost oživí alespoň zajímavý příběh. Podivná hratelnost a plytké mise by se mohly podepsat na celkovém hodnocení budoucí plné verze.

Ještě nikdy se mi nestalo, že bych byl otráven hraním, bohužel takovéto dojmy mám z prvotního zážitku Homefront: The Revolution. Pokud se nestane zázrak, tak se obávám, že dostaneme další nedodělanou hru. V pozici hráče bety jsem si spíše připadal jako tester rané alfa verze. Jestliže nemáte radost z mých slov, tak doporučuji vyzkoušet otevřenou betu, která bude spuštěna v březnu pro PC, PS4 a Xbox One.

Poslední měsíce vývoje her bývají nejkritičtější a dochází k výrazným změnám. Za nás hráče si přeji, aby byly opraveny všechny chyby, na které jsem během hraní narazil. Přece jen se stále jedná o betu a nutně to neznamená, že finální verze hry bude špatná. Doufejme.

Source :

Vlastní

X