Domů » Články » Herní novinky » První hraní: Paladins

První hraní: Paladins

Kombinace Team Fortress 2 a Hearthstone v jednom? Ne.

Když se začne mluvit o nové týmové střílečce, která se (nejen) vizuálně podobná Team Fortress 2, tak téměř každého napadne Overwatch od Blizzardu. A přesně o této hře se tady nedočtete, protože jsme byli u BattleForcu vždycky trošku „jiní“. (To si mám vyložit jak, woe? Pozn. Tran)

Proto jsme se radši rozhodli pro jeden ne úplně výrazný titul – je jím Paladins. Ten pochází od tvůrců z Hi-Rez Studios, kteří mají za sebou známou MOBA hru SMITE. Otázkou ale zůstává, jestli se můžou v tomhle žánru rovnat velikánovi jako je Blizzard? To se dočtete na dalších řádcích.

Předem chci upozornit, že jsem hru hrál v uzavřené betaverzi. Proto je dost možné, že některé funkce či možnosti se ve hře můžou kdykoliv změnit. Což by nebylo ani na škodu, jelikož bych ji osobně nechal radši ještě v alfaverzi a nespěchal na vydání. Ale nebudu předbíhat.

Paladins 2015-11-27 15-11-35-71

Let’s do it!


Karty, postavy a zase karty

I když se na první pohled může zdát, že se jedná o další imitaci Team Fortress 2, Paladins se snaží v tomhle směru být originální. Ve hře nejsou žádné předměty, ale karty – jo, střílečka s kartami. Jedná se totiž o unikátní systém karet, který ovlivňuje průběh celé hry.

Momentálně je k dispozici celkem devět hratelných postav – to je ta část, co není tolik originální. Minimálně u tří postav je vidět vizuální „inspirace“ ze známých děl.

Například Pip, vzdálený příbuzný mývala z Guardians of the Galaxy, Cassie, která vypadá jako futuristická Windrangerka z DOTA 2, nebo Barik, který utekl i se schopnostmi z Overwatch.

20823568paladinschampionsoftherealmforginganewrealmtrailerign-1443115371586

Téměř kompletní sestava hratelných postav.


Každá postava má tři vlastní schopnosti (útočné, defenzivní a pohybové) a kolekci karet. Během hraní se totiž sbírají zkušenosti, za které se získávají jednotlivé úrovně. Těch lze získat maximálně pět, s každou úrovní si vybíráte jednu ze tří náhodně vylosovaných karet, které ovlivňují průběh hry.

Vylepšují atributy postavy, ať už schopností či pohybu. Bohužel, veškeré karty jsou pasivní, to znamená, že žádná karta nepřidá například novou schopnost. A to je vcelku škoda, jelikož karty přidávají například nové kouzlo (či spíš přídavný efekt), to však navazuje na jedno ze tří stávajících, takže žádné nové aktivní klikající schopnosti nepřibývají.

Jak jsem již zmiňoval, ve hře nejsou žádné předměty, teda kromě karet – takže se kupují karty, vyhrávají karty, vyrábějí karty a otvírají se truhly s kartami, tudíž se furt „kartuje“. Což je škoda, mohlo by se to krásně zkombinovat a člověk by pak v hlavním menu neměl pocit, že hraje Hearthstone, a ne týmovou střílečku.

Paladins 2015-12-15 16-58-27-68

Kolekce již vlastněných karet k postavě Ruckus 


Pár odstavců k hratelnosti

Když se pomine systém karet, který ovlivňuje průběh hry asi jen z poloviny, jde spíše o klasickou střílečku, u které byste čekali tradiční prvky, jako jsou sekundární zbraně nebo náboje.

To ale v Paladins není, a pokud takové věci chybí, tak je to docela průser. Jestliže se rozhodnete hrát například za Ruckuse (malý skřet v obří robotické mašině), který má rotační zbraň,, stačí jen držet levé tlačítko myši a ve spokojenosti kropit kulkami protihráče.

Navíc ve hře je k dispozici jenom jeden herní mód – Siege. V překladu jde o opakované obsazování náhodných bodů, ze kterých za jistý čas získá jeden tým Siege Engine, obléhací stroj (futuristická variace katapultu), jenž útočí skrze nepřátelskou pevnost až k samému jádru.

Paladins 2015-12-15 21-12-54-15

Útok na poslední bránu.


Narazil jsem i na pár potěšujících věcí. Jedná se o opravdu originální prvky, které jsem já v podobných žánrech ještě nezažil. První pozitivní věcí je možnost jízdy na mountovi, protože jízda na koni ve střílečce je prostě boží, kór když máte ohnivého koně z prémiového balíčku.

Jakmile vás někdo trefí, tak z mounta spadnete a jste v combat módu neboli konfliktním režimu. To znamená, že během boje s protivníkem vás vidí ostatní hráči na mapě a skrze zdi. Kdybych to k něčemu přirovnal, tak je to takový přestřelkový battleground z World of Warcraft.

Motivujícím prvkem, který jsem také nikde nezahlédl, je padání health baru z mrtvol protivníku. Pokud si vyberete správnou postavu a máte trošku toho “skillu”, díky hp barům se můžete udržet dlouho naživu a třeba si dál nějaký ten pětizářez, že jo.

Paladins 2015-11-27 15-12-57-48

Jo, musím se pochlubit s prémiovým mountem.


Nedodělanost aneb betaverze

Popravdě bych hru nechal i v alfaverzi, protože momentálně nabízí opravdu málo možností. Devět hratelných postav, jeden herní mód, ani ne pět map a dalších několik věcí, který jsem již vypsal. To ovšem neznamená, že je hru třeba hned zavrhnout.

Velkým překvapením pro mě je častá aktualizace, která přináší viditelné změny. Během psání prvních dojmů přibyly do hry například každodenní úkoly, minimapa a oprava bugů. Je vidět, že vývojáři opravdu hráčům naslouchají a pokud nebudou spěchat, tak by Paladins časem mohl konkurovat velikánům, jako jsou Overwatch nebo Team Fortress 2.

Pokud si chcete užít klasickou střílečku a dat si nějakou tu “rychlovku”, tak je Paladins jasná volba. Do bety se můžete registrovat na oficiálních stránkách.

2
Komentujte

avatar
2 Comment authors
Viet Tranlukaskafandr Recent comment authors
  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
lukaskafandr
Člen
lukaskafandr

ja nevim jak se zaregistrovat

Viet Tran
Člen
Viet Tran

No, vždyť stačí jít na stránky hry, stáhnout klienta a teprve pak se zaregistrovat přímo přes něj…

https://www.paladins.com/#download

X