Nový nástupce Left 4 Dead? Remnant: From the Ashes má překvapivě blízko i k souls-like hrám

Zatímco část týmu z Gunfire Games pilně pracuje na Darksiders 3, druhá půlka vývojářů se vrhla do vývoje jiného akčního titulu. Kooperativní third-person survival Remnant: From the Ashes jsme si mohli vyzkoušet na letošním Gamescomu, a ačkoliv z trailerů působila hra poněkud nezajímavě až tuctově, její hratelnost rozhodně má něco do sebe.

Hra je zasazena do postapokalyptického světa, v němž na lidstvo zničehonic zaútočily potvory z jiných dimenzí. Coby jeden z mála přeživších se vydáte s bratry ve zbrani zjistit, jak se sem neznámé entity dostaly a ideálně najít i způsob, jak je rovnou poslal zpět do temných děr. Příběh asi nikoho neoslní, jako pozadí pro přestřelky ale asi poslouží uspokojivě.

Přestože hra klade velký důraz na kooperaci, neměl jsem po ruce žádného novináře, který by mi dělal parťáka, tudíž jsem úrovně musel procházet sám. Ze tří archetypálních tříd jsem si vybral jakousi kombinaci střelce na dálku a vyvolávače démonů a už se pomaličku prokousával první lokací v podzemí.

Ovládání bylo krásně intuitivní a responzivní, první lokací jsem tak prošel jako nůž rozehřátým máslem. Přestože sami autoři tvrdí, že by obtížnost měla mít relativně blízko k souls-like hrám, žádnou výzvu jsem na cestě nepotkal. Možná to ale bylo tím, že mí pekelní přisluhovači vyřešili polovinu problémů za mě, tudíž jsem měl dost času jen koukat zdálky a pálit jeden headshot za druhým.

Jakmile jsem se objevil na podezřele rozlehlém náměstíčku, bylo mi hned jasné, že mě čeká bossfight. Černý drak na sebe nenechal dlouho čekat a už se mě snažil upálit. Betonové sloupy posloužily jen na chvilku – k mému překvapení je mohlo přerostlé monstrum jediným útokem zničit, po chvilce už jsem se neměl kam schovat ani před drakem, ani před nekonečným zástupem běžných nepřátel. Napoprvé jsem tak bídně zhebl, druhý pokus se už obešel bez potu.

V průběhu hraní jsem po cestě nasbíral nespočet všelijakých předmětů, které ovšem v demu neměly žádné využití. Ty půjdou podle vývojářů pak zužitkovat k výrobě vybavení do dalších misí. Stejně tak jsem se nedostal k vylepšování postavy, ale předpokládám, že každá třída bude mít strom odemykatelných schopností, což v případě mé classy znamená více kouzel a větší démonické parťáky.

Celkově jsem odcházel z prezentace s překvapivě velmi pozitivními dojmy, přestože Remnant: From the Ashes nepřináší do žánru kooperativních survival titulů pranic nového ani revolučního. Zato se hrál příjemně a plynule. Zda se bude hrát stejně dobře i v plné verzi, zjistíme až příští rok na PC, XONE nebo PS4.

Zdroj:

Vlastní

Viet Tran
Moravák a Asiat v jednom exkluzivním balení, oběť záchvatů kreativity a grafomanství. A prokrastinace. Twitter: @MarekTV. Blog (zatím neaktivní): Tranuju.cz