fbpx

Scum je drsný survival i reality show zároveň. Vaše vlastnosti ovlivní věk i obezita postavy

Tak trochu jiné přežívání

Televizní pořady se snaží být čím dál více dramatičtější, aby udržely diváky přilepené u obrazovek. Aby se megakorporace vyhnuly podezíravým pohledům veřejnosti, vymyslely Scum – reality show, ve které na odlehlém ostrově vysadí smečku vězňů a nechá je bojovat o přežití. Na Gamescomu nám vývojáři ukázali, jak taková krvavá reality show vypadá na herních monitorech.

Každý z těchto ve Scumu vysazených nešťastníků má na sobě nainstalovaný speciální čip, který podrobně sleduje jejich pozice a případně znemožňuje nežádoucí akce. A jak to tak bývá, jedním z těchto vězňů jste samozřejmě vy.

Obrovského důrazu na komplexní herní mechaniky a gameplay řízený mnohými systémy si všimnete již v editoru postav. Hry jako Black Desert Online nebo Final Fantasy XIV mají do posledních detailů propracované editory postav, které jsou ale většinou zaměřené jen na kosmetickou stránku bez vlivu na fyzikální stránku postavy. Scum na to jde přesně opačně.

Základní parametry jako věk, váha či svalová hmota přímo ovlivňují čtyři hlavní atributy postavy – sílu, výdrž, obratnost a inteligenci – které výrazně mění váš pobyt na ostrově. Každá z nepřeberných typů postav má své výhody: například tuční hráči mají vysokou inteligenci, což hodně pomůže při craftení nových věcí. Stále nejsme ale dostatečně hluboko, a proto tu jsou skilly pro každou ze čtyř kategorií, jako je boxování, stealth, pilotování, vaření, sprintování a nepřeberné množství dalších životně důležitých dovedností.

Nejzajímavější ale na těchto vlastnostech a dovednostech je, že jsou plně dynamické a během hrání se vaše postava bude zlepšovat nebo zhoršovat podle toho, jak o ni pečujete. Vzpomínáte, jak jste se v GTA: San Andreas mohli prožírat, ztloustnout a podstatně snížit vaší výdrž nebo naopak pravidelně navštěvovat posilovnu a vypracovat se v největšího bouchače ve čtvrti? Takhle to bude fungovat i zde.

Samotný gameplay se v současnosti zaměřuje spíše na open-world survival bez jakéhokoli konkrétnějšího cíle nebo questů. Dny vám budou ztěžovat všudypřítomné drony společnosti pro udržovaní obecného pořádku, tzv. puppeti – tedy vězni vzkříšení jen tak pro zábavu – divá zvěř a v neposlední řadě vaše vlastní tělo a starostlivost o něj.

Všechno je ale obohacené propracovanými hardcore systémy jako např. systém metabolismu či realistická simulace projektilů i s penetrací různých materiálů. Autoři dokonce do hry implementovali proximity based voice chat, který může přímo ovlivnit herní svět. Takové kýchnutí v reálném světe je zároveň kýchnutím v Scum, čímž na sebe přilákáte hordu hladových puppetů). Podobné systémy s ještě větší hloubkou by mohly konečně přinést něco nového do aktuálně neoriginálního a nudného open-world survival žánru a znova zase zamíchat karty.

Scum vychází 29. srpna na PC na Steamu v Early Access programu. Na začátku budou dostupné singleplayerové a multiplayerové módy (max. 64 hráčů na jednom serveru). Do plného vydání by měl přibýt příběhový režim a mnoho jiných změn.

Čtěte také: Dřevo, kovy i plastelína. Svět adventury Harold Halibut je celý ručně vytvořený z reálných materiálů

Zdroj:

Vlastní

Zdenko Pikula
Veterán z Battleforce.cz, externista Skillzone.cz a tak trochu i vývojář.