Sea of Thieves: Nastal čas na návrat?

Hra Atlas – pirátské MMO od studia Wildstar a přímá konkurence SoT, která vyšla 22. prosince byla pohroma. Shrnutí obsahuje toto video. Podle mě je čas zjistit, jak dnes vypadá hra, na kterou jsme čekali se stejným nadšením…

Nejprve cena. Ta podle Heureky klesla na hezkých 700 Kč. K tomu mi byly nabídnuty navíc dvě knihy s povídkami ohledně zážitků, které si můžete ve hře prožít. Začínám věřit, že se toho hodně změnilo. Trochu mě zklamalo, že se prodává verze s oblečením do hry původně určené jen pro předobjednávku. Mohl jsem být jeden z mála, kdo předobjednal a nevrátil.

Poslední update vyšel 19. prosince, a vývojáři velice dobře zpracovávají videa s každou změnou.

Videa jsem odložil a bez otálení skočil přímo do hry, což jsem možná neměl dělat. První, co mě překvapilo, bylo vytvoření inventáře. Nyní je přehlednější, ale měl bych se na tuto hru dívat tak, jako všichni.
Jako na jednu velkou povídku.

Jednonohý Smraďoch Sully tomu už nevěřil, dal ale pirátství ještě jednu šanci. Neznámá osoba v hospodě zadávající zakázky, o kterých ze starých dob své plavby neslyšel, ho potěšila. Přesto raději vyrazil s lopatou v ruce pro mapu k někomu, koho už dobře zná. Přečetl si jména ostrovů, nahodil kurz a začal. „Nic se nezměnilo.“ řekl si. Ani jeho schopnost hodinu se zaseknout na jedné hádance. Zatím nevyhrabal všechny truhly ze zakázky. Zatím s pirátstvím ještě nepraští. Při plavbě ke třetímu ostrovu zahlédl ve vodě v dálce něco zajímavého. Mohl to být vrak lodi, či jen plující sud. Co to bylo, už vám nikdo říci nedokáže. Nehnul se s lodí ani o pár sáhů a zazněla ohromná rána. Pohlédl na pravobok a spatřil loď plnou oživlých koster pirátů, prahnoucích po jeho životě. Koutkem oka dokonce zahlédl i obrovského žraloka, nevinně proplouvajícího kolem. Pokoušel se po nepřátelské lodi střílet z děla, sám ale neměl šanci opravovat svou loď, vylévat vodu a ještě bojovat. Hlavní přítěž v této bitvě byly nepřátelské salvy zelených kulí, které ho nutily spát a jen sledovat, jak se mu jeho bárka hroutí pod nohama. Hned jak se jeho loď potopila, prokletá loď s oživlými piráty nabrala přídí směr hlubina a vrátila se tam, odkud ji moře vyvrhlo na světlo světa. Sully rychle sebral jednu ze svých nejcennějších truhel, a začal plavat k nejbližšímu ostrovu. Tak dlouhé plavání Sully dlouho nezažil. Zbývalo mu jen pár metrů na souš, vtom se však za jeho zády otevřely obrovské čelisti, a se Sullym byl konec.

Stručně řečeno: Stabilita serverů se zlepšila. Kontent opravdu přibyl, a pro jednoho člověka už není na moři bezpečno. Taková však tato hra je. Zběsile přepadnout jiného hráče se stejně nevyplatí. Pravý pirát musí být lstivý a přemýšlivý. Nemá smysl napadat chudé lodě, ale už má cenu čistit moře od monster, a lodí ovládaných kostlivci. Po jejich smrti se na hladině objevuje odměna, která v dřívějších dobách tak chyběla. Tato hra je podle mě jedinečná a stále se vám může stát, že nespatříte nic víc, než pusté moře. Musíte totiž hledat a sami přicházet na to, jak se co dělá a k čemu co je. I po tom, co člověk přijde na to, že se dá do vědra nazvracet a chrstnout to nepříteli do obličeje, si začne připadat jako génius.

Dragonarrr
Negramotný spisovatel, zbrklý ajťák, obkreslující malíř, angličtinář neschopný odpovědi, bývalý ochotnický herec, hráč všeho možného a naprosto amatérský streamer. To všechno jsem já. Moment! Ještě lučištník. :-D