Seasons After Fall Recenze

Hra s magickou grafikou ve které hrajete snad za toho nejroztomilejšího lesního tvora. V čem by mohl být problém? Na zoubek jsme se podívali nejnovější platformovce Seasons After Fall.

Zatímco zběsile mačkám gamepad, tak se malá liška na obrazovce marně pokouší přeskočit z houby na houbu. Ale ani po třicáté první se jí to nepodařilo. Vítejte v lesní skákačce Season after Fall! Hra láká na příjemný indie zážitek ve stylu duhu prdících jednorožců s roztomilými zvířátky a lesními duchy. Staňte se na chvíli mocným duchem, který postupně ovládá sílu čtvera ročních období.

Myšlenka ovládání přírodních zákonů je indie hrám vlastní. Někdy měníte den a noc,  posloupnost času nebo emoce postav. Téma měnícího se počasí v ročních obdobích se mi líbila a připadala, že má i potenciál vytvořit ze hry něco hlubšího.

Příběh se odvíjí kolem lesního ducha, ale protože ten nemá tělo a bez něj se některé úkoly těžce provádějí, obsadí tělo prvního ucházejícího živého tvora, na kterého narazí – lišky. V jednoduchosti ovládáte ducha, duch ovládá lišku a liška ovládá řád vesmíru…nebo něco takového. Díky posednutí se z vaší obyčejné lišky stane magický tvor s posláním získat od 4 strážců ročních období esenci jejich síly. Získání jejich schopností a následné využívání ovšem není jen tak.

Změna ročního období rapidně mění možnosti postupu lesem. Z houby, kterou v létě využijete leda jako bobek na sezení, se na podzim stane výborná trampolína. Nebo vodní gejzír, který na jaře, v létě i na podzim funguje jen jako pěkná dekorace, v zimě využijete jako odrazový můstek. Na každou mechaniku si musíte přijít sami, za ruku vás nikdo nevodí. Ale i po radosti z objevování se do hry vloudí jednotvárnost způsobená monotónním pobíháním sem a tam proložené občasnými puzzly.

Nutno také zmínit, že hra má opravdu okouzlující vizuál. Změny ročních období ovlivňují prostředí především po herní stránce. To se však samozřejmě odráží i v paletě odstínů použitých barev. Výtvarný styl určitě pohladí vaše oči, kapesníčky si ale nechystejte. Ve stylizaci a vizuálu hra exceluje, jednoduchý děj Season After Fall však sráží na kolena. Nepomáhá tomu ani herní doba. Seasons After Fall nabídne skutečně krátké indie dobrodružství, které neprotáhne ani změna ročních období s logickými hádankami.

Při hraní pravděpodobně, stejně jako já, narazíte na pár bugů. Po vydání hry se ale vše, zdá se, odebírá správným směrem. Vývojáři vydávají pravidelné updaty optimalizující hru pro všechny myslitelné kombinace herních komponent. Hra má také ne zcela dobře optimalizované ovládání. A to hlavně pro klávesnici, na gamepadu mi hraní připadlo přeci jen o trochu snazší.

Přes všechny výtky byl čas v Seasons After Fall příjemně strávený, za mne ale s promrhaným potenciálem ročních obd.obí. Pakliže hru berete jako odpočinkovou jednohubku na pár chvil, dostanete přes to, co očekávávte. Spíše než o dobrodružství jde o interaktivní vyprávění pohádkového příběhu, který čas od času sklouzne k dětským klišé. Ostatně Seasons After Fall nepatří k první vlaštovce her podobného střihu, které před komplikovanými herními mechanikami upřednostňují narativní stránku. Jen v případě tohoto liščího dobrodružství se celá situace vymknula vývojářům z rukou.

Ačkoliv Seasons After Fall vypadá nadějně, vývojářům se z ní podařilo dostat jen zlomek jejího potenciálu. Líbivá grafika a příjemný soundtrack nedokážou zakrýt plochý příběh, občasné technické nedokonalosti a nepřesné ovládání. Více než cokoliv jiného tak liščí dobrodružství zůstává strohou intelektuálštinou, která zaujme pár nadšenců, ale masovým potenciálem nedisponuje.

• Krásná grafika
  • Odreaguje
  • Nevodí za ruku

• Nepříliš propracovaný děj
  • Bugy
  • Ovládání
6

Adéla Miklíková
Duší umělec, hlavou fyzik, srdcem nadšenec do všeho kolem sebe. Otaku, hráč, ilustrátor, shopaholik, workoholik, lomograf, geocacher, aikidista, bezmezný obdivovatel krás vesmíru a občas i blogový pisálek.Blog: http://dragowlin.blogspot.cz/ FB: https://www.facebook.com/CosplayerAdelaMiklikova