Sekiro: Shadows Die Twice je mimořádně obtížná hra. Souboje jsou ale mnohem svižnější než v Dark Souls

Dark Souls z feudálního Japonska? Takové přízvisko získalo Sekiro: Shadows Die Twice hned po překvapivém oznámení na letošní E3. Vývojáři z FromSoftware ale nepřinášejí jen další akční RPG v trochu odlišných kulisách – naopak přicházejí s úplně odlišnou, ale neméně nelítostnou „souls-like“ hratelností.

Že se Sekiro: Shadows Die Twice vymyká tradiční fromsofťácké šabloně, bylo zřejmé už z prvního odhaleného gameplay videa. Hra kompletně rezignovala na klasické vylepšování základních atributů i statistiky jako takové. Jediné, co bude hrát v soubojích zásadní roli, bude váš um se zbraní, pohotové reakce na protivníkovy výpady a hospodaření se zdejší obdobou staminy.

Na Gamescomu jsme měli možnost vyzkoušet krátké dvacetiminutové demo, které potvrdilo naše domněnky o odstavec výše. Válečník Sekiro je proklatě hbitý a rychlý, stejně tak jsou ale i jeho protivníci. Přiznám se, že prvních deset minut jsem spíše umíral jak nemocná jepice, než jsem si zvykl na zcela odlišné tempo, které nabízely série Dark Souls či Bloodborne – souboje byly zde tak hektické, že jsem měl jen minimum času na taktizování.

Nejdůležitějším prvkem hratelnosti byla práce s tzv. „posture“, což je jakýsi ukazatel kondice hlavní postavy i nepřítele. S každým úderem (či jeho vykrytím) se posture vytrácí, a čím méně ho máte, tím pravděpodobněji obdržíte větší zranění, případně rovnou smrtelnou ránu. To samé ovšem platí pro vašeho protivníka – pakliže se s posture naučíte hospodařit, můžete oponenta vyčerpat natolik, že ho s dalším setnutím katany už spolehlivě pošlete do věčných lovišť.

Hra se samozřejmě neomezuje jen na souboj s mečem – Sekirova umělá ruka může celou řadu pomocných předmětů, od klasického štítu po výbušniny či pochodně. Velkou novinkou v rámci fromsofťáckých titulů je taky představení vystřelovacího háku, který posloužil k průzkumu členité úrovně v demu i nečekanému útoku ze zálohy. K bossovi jsem se dostal až v posledních minutách mého slotu, a jediné, co jsem stihl zahlédnout, byla obrovská naginata zabořená v hrudi mého geroje. No, tak někdy jindy, níže se aspoň můžete podívat na záznam o něco úspěšnějšího hráče.

Na Sekiro: Shadows Die Twice pracuje letitý herní designér Hidetaka Mijazaki, který stojí právě za sérií Dark Souls i PS4 exkluzivitou Bloodborne, což už je pro nás dobrou zárukou kvality. Hra by měla vyjít někdy v první polovině příštího roku na PC, XONE a PS4.

Zdroj:

Vlastní

Viet Tran
Moravák a Asiat v jednom exkluzivním balení, oběť záchvatů kreativity a grafomanství. A prokrastinace. Twitter: @MarekTV. Blog (zatím neaktivní): Tranuju.cz