Startrail Destiny nabídne bitvy mezi vesmírnými loděmi i kolonizaci planet. Na Steam ale nezamíří

Vesmírná odysea na novém pohonu

Startrail Destiny se snaží redefinovat vesmírných akcí. Titul, který nám na letošním Gamescomu představili vývojáři z northworks (interní studio hamburgského Travian Games), by kromě multiplayerových bitev mezi hráčskými loděmi měl nabídnout také singleplayerovou kampaň. Na Steam ale nezamíří.

Příběhový režim pro jednoho hráče je bohužel stále v plenkách, pokud ne pouze na papíře. Dle slov autorů v kampani budete prozkoumávat vesmír s mateřskou lodí ve stylu Battlestar Galacticy. Mimo těžebních a bojových akcí dostanete možnost objevené planety kolonizovat a znovu navštěvovat. Startrail je totiž nový typ vesmírného pohonu, který umožňuje okamžitý přenos do již známých částí vesmíru. Autoři si od kampaně slibují především vytvoření citové vazby mezi hráčem a jeho lodí a dovolí vám se procházet a případně se zamíchat do rozhovoru s posádkou.

Multiplayerová část hry vypadá už hmatatelněji. Jde o souboje až 8 vs. 8 lodí, přičemž každé galaktické plavidlo ovládá jeden z hráčů. Aktuálně tento mód umožňuje výběr z pouze šesti lodí rozdělených do tří tříd, do budoucna by se mělo jejich množství rozšířit, odemykat by se měly pomocí bojových zkušeností. Lodě mají nyní až dvě různé zbraně (nějakou slabší, za to rychle přebíjející, a k ní silnější a pomalejší variantu), některé se navíc mohou chlubit speciální schopností. Například jedna z vesmírných frigat může vypálit salvu nanobotů, kteří opraví zasažený cíl.

Samotné boje jsou nyní spíše technologickým demem, nabízí se tedy otázka, jak se je autorům podaří vybalancovat a především zatraktivnit. V tuto chvíli si neumím představit, že bych seděl někde v lobby a čekal na dalších patnáct lidí, abych si mohl vypálit pár střel, než na se na mě zaměří protivníkova flotila a jedinou salvou mě rozpráší na atomy.

Vizuální podání vesmíru neruší, asteroidy nejsou na každém kroku a v základu vše vypadá dobře. Jen to není sranda, alespoň prozatím. Do budoucna autoři slibují například prolétající komety, z níž odlétávající ledové kry budou moci paralyzovat lodě. Přibýt by měl důmyslnější management zbraní a pravděpodobně také placený obsah.

Asi největším designovým zklamáním je, že hra sice umožňuje naprostou volnost v rozhlížení se po okolí, hráči se pohybují i střílejí pouze ve dvou osách. Takového omezení je velká škoda, přitom vesmír vypadá ve 3D kabátku až překvapivě dobře.

Na Startrail Destiny nyní pracuje 13 lidí a vydání se hra dočká někdy během příštího roku, nejdříve pravděpodobně s betou pro veřejnost, do níž se můžete přihlásit. Přestože bude hra pouze pro PC, na Steam údajně nezamíří.

Čtěte také: The Dungeon of Naheulbeuk vypadá na první pohled infantilně. Skrývá v sobě ale oldschool hratelnost

Zdroj:

Vlastní

Tomáš Vymětal
Kroměřížská šlechta, domestikovaný Brňák. Točím se především kolem indie her a obecně se zajímám o nezávislou tvorbu.