gamescom 2017

GC17: V postapo mlátičce Biomutant hrajete za zmutovanou ninja veverku

V posledních letech je nouze o nové herní značky. Každý rok vychází nové Call of Duty, Nintendo až na pár výjimek jede své osvědčené série (a stále si netyká s internetem) a Bethesda nepřetržitě nachází nové platformy, kde ještě není Skyrim. O to více nás potěšil letošní Gamescom – dostali jsme možnost vyzkoušet si novinku Biomutant. Díky leakům jsme o hře věděl...[Read More]

GC17: Wreckfest je FlatOut v moderním kabátku. Arkádu ale nečekejte

Když se řekne FlatOut, ostřílení závodníci si vybaví jasný obrázek. Rozmlácená auta, drsné tratě, katapultované řidiče a perfektní soundtrack. Původní vývojáři ze studia Bugbear bohužel s nynější podobou série nemají nic společného a na kvalitě posledních dvou her to bylo znát. Naštěstí Finové pracují na vlastních závodech Wreckfest. Samozřejmě se nejedná o žádnou novinku, popr...[Read More]

GC17: Vampyr slibuje propojený a žijící Londýn. Hotovo ale vývojáři zdaleka nemají

Francouzské studio Dontnod za sebou má poměrně krátkou, ale přesto pestrou historii. Bylo založeno v roce 2008 odpadlíky z Ubisoftu, Criterion Games a EA. Jejich prvotinou bylo RPG Remember Me, které i přes krásnou futuristickou Paříž i své jméno rychle zapadlo. Naštěstí se studio zachránilo s překvapivým hitem Life is Strange. Díky povedené melancholické adventuře Do...[Read More]

GC17: Gravel vsadil na čirou off-roadovou zábavu. Grafikou ale nezazářil

Každému se pod závodní hrou vybaví úplně jiný obrázek. Někdo má v paměti vyryté staré díly Need for Speed, jiný nedá dopustit na Forzu či Gran Turismo, pár šťastlivců si zase vzpomene na šílenou sérii FlatOut. A občas někomu vytanou v hlavě motorky z MotoGP, za nimiž již pár let stojí italské studio Milestone. Ti se ovšem rozhodli pro změnu. Jejich nejnovější počin má k&nb...[Read More]

GC17: Far Cry 5 přináší starou hratelnost, ale i svěží americkou přírodu

Střílečky jsou bezpochybně jedním z nejoblíbenějších herních žánrů současnosti. Call of Duty tu s námi je přes 14 let, Battlefieldu je už přes 15 a dnes trochu pozapomenutý Medal of Honor v svým věkem bez problému překoná obě dříve jmenované série. Na podobnou historii navazuje i Far Cry 5, který ovšem pod střechou Ubisoftu má se svou svobodou blíže k RPG sériím či&nb...[Read More]

ROZHOVOR: Total War: Warhammer 2 boří tradiční hratelnost série, tvrdí scenárista hry Andy Hall

Dnes vychází největší strategická hra tohoto roku – Total War: Warhammer 2. Zatímco už poctivě šikanujeme elfy a ještěrky na kontinentě Nového světa (recenzi přineseme příští týden), vy si můžete přečíst rozhovor s (pivem posilněným) hlavním scenáristou hry Andym Hallem, kterého jsme si odchytili na letošním Gamescomu. Jeho nadšení pro warhammerovské univerzum z něj vyzařovalo...[Read More]

GC17: Hororový Call of Cthulhu okouzlil ponurou atmosférou. Nabídne čtyři konce

Kolem díla amerického spisovatele H. P. Lovecrafta se již několik desetiletí tvoří kult čtenářů, kteří obdivují svět, jenž za roky své tvorby stvořil. Inspiroval i celou řadu herních tvůrců – třeba autory perfektně hodnoceného RPG Darkest Dungeon. Jako další Lovecraftianský titul se již brzo připlíží akční adventura Call of Cthulhu, která se inspiruje autorovým největším dílem. Jak...[Read More]

GC17: Větší, hezčí, zábavnější. Logický Q.U.B.E. 2 přináší mnoho změn

Herní série Portal (pokud můžeme nazývat dva díly sérií) výrazně ovlivnila herní průmysl. Přinesla nejen originální hádanky a zajímavé mechanismy jejich řešení, ale také nový pohled na vyprávění herních příběhů. Spousta vývojářů se u Valve inspirovala, často se ale jednalo o mdlé pokusy. Q.U.B.E. 2 naštěstí vypadá více než dobře. Na svědomí jej má britské nezávislé studio Toxic Game...[Read More]

GC17: Kostičky a komiksy opět spolu. Blíží se LEGO Marvel Superheroes 2

Studio Traveller’s Tales už přetvořilo nejedno velké univerzum do stavebnicové podoby. Kombinace LEGO s čímkoliv funguje překvapivě dobře, jinak si neumíme vysvětlit nejen relativně kladné recenze, ale i nespočet různých pokračování a variací. Což je také případ LEGO Marvel Superheroes 2, který jsme si zahráli na Gamescomu. Právě sňatek s Marvelem vývojářům vyhovuje....[Read More]

GC17: Pixelartová adventura Crossing Souls vsází na inspiraci seriálem Stranger Things

Jaké by to bylo se vrátit do starých dobrých amerických osmdesátek a znovu prožít veškeré retro? Zavzpomínat si na blikající a hučící Atari, čučet na neokoukané animáky a poslouchat Bon Jovi, The Police či Jacksona před operací? Adventura Crossing Souls od španělských vývojářů z Fourattic sice nepřinese vše výše zmíněné, silná inspirace osmdesátkami jde nicméně cítit na mí...[Read More]

GC17: Hororovka Moons of Madness se inspirovala Lovecraftem. Bude to však stačit?

Bojíte se sami doma? Co takhle být sami na celé planetě? O tom, že taková situace s vámi dokáže pořádně zamávat, vás chtějí přesvědčit vývojáři z norského Rock Pocket Games v jejich lovecraftovské adventuře Moons of Madness. Takzvaných „simulátorů chození“ se za posledních několik let vyrojila tuna. Co ztrácí na interaktivitě s hráči, to dohánějí svou atmosférou či př...[Read More]

GC17: Kooperativní akce Space Hulk: Deathwing dostane novou edici. A bedničky

Původně jsem chtěl tento text začít nějakou pěknou warhammerovskou hláškou, ale všechny zní v češtině prostě divně. Tak uchopte zbraně, meče, pomodlete se za císaře a vyrazte do boje. Protože heretiků, kteří potřebují očistit, není nikdy málo. Jak ukázal letošní Gamescom, Space Hulk: Deathwing ze světa Warhammeru 40K se blíží v lepší formě než kdy předtím. Pokud patříte mezi nepolíb...[Read More]