mikrotransakce

Dota 2 musí kvůli úřadům ukazovat obsah lootboxů. Nizozemský hráč nám popsal, jak to funguje

A máme tu pokračování naší lootboxové kauzy. Ještě před necelým měsícem musel Valve kvůli stížnosti Nizozemského úřadu pro hazard (De Kansspelautoriteit) zablokovat otvírání bedniček v CS: GO. O týden později přišla na řadu Dota 2, která nově odhaluje tamějším hráčům obsah lootboxů. Zeptali jsme našeho známého – nizozemského hráče Rubina – jak celou změnu systému hodnotí.  Studenta archi...[Read More]

A špína je pryč. Middle-earth: Shadow of War se kompletně zbavil mikrotransakcí a lootboxů

Lootboxy byly nejspíš největší kontroverzí loňských AAA her, přičemž její důsledky rezonují herní scénou dodnes. Na jejich implementaci doplatilo hlavně EA, velké haló ale bylo i okolo Middle-earth. Shadow of War. I tato singleplayerová vyvražďovačka uruků totiž při vydání obsahovala tržiště s bedničkami za reálné peníze. Nyní je naštěstí tomu konec – mikrotransakce ze hry kompletně...[Read More]

Nizozemští a belgičtí hráči CS: GO už si žádné lootboxy neotevřou. Valve je tam zablokoval

Spor mezi Valve, Belgií a Nizozemskem už má po dlouhých debatách svou dohru. Herní velikán nakonec nedokázal obhájit přítomnost lootboxů v Counter-Strike: Global Offensive, ustoupil tlaku úřadů a zablokoval tamějším hráčům možnost otvírat lootboxy. Podle kontrolních komisí totiž šlo o formu hazardu. Valve tímto krokem reagoval na plánovaná omezení ze strany belgických a&nb...[Read More]

Mikrotransakce ve Fortnite táhnou. Průměrný hráč ve hře utratí 85 dolarů

Fortnite je bezpochyby jednou z nejpopulárnějších her současnosti. Na Twitchi se drží na předních příčkách sledovanosti a na PC, konzolích a telefonech láká rekordní počty hráčů. Nabízí se proto otázka, kolik tvůrci na free-to-play titulu skutečně vydělávají. Odpověď je jednoduchá – hodně. Avšak s tím se americká finanční společnost LendEDU nechtěla spokojit, a vytvořila p...[Read More]

Lootboxy jsou nezákonný hazard, rozhodly Belgie i Nizozemí. Vývojáři se musí přizpůsobit

Virtuální bedny s odměnami se v poslední době staly oblíbeným způsobem, jak vydělávat na (většinou multiplayerovém) titulu i dlouho po vydání. Po nešikovném vydání Star Wars: Battlefront 2 se ale tahle položka stala terčem kritiky, přičemž se přirovnávala rovnou k hazardu. Nyní ale dvě evropské země vzaly obavy za své, prověřily několik mainstreamových titulů a zjistily, ž...[Read More]

Do Mordoru míří velké změny. Shadow of War se definitivně loučí s mikrotransakcemi

Middle-earth: Shadow of War byl velmi ambiciózním pokračováním překvapivého hitu. Od titulu perfektní hry jej dělil nepříjemně dlouhý konec, který hráče zbytečně tlačil do systému mikrotransakcí. Brzy ale tento nešvar vývojáři ze studia Monolith napraví, byť s notným zpožděním. Na svém fóru totiž oznámili, že mikrotransakce z Mordoru odstraní jednou provždy. Zmizí tak celý obchod a ...[Read More]

Předělaný systém postupu, okleštěné lootboxy. Star Wars: Battlefront 2 se konečně dočká změn

Star Wars: Battlefront 2 v následujících dnech projde drastickými změnami. Asi tušíte, odkud vítr vane – především se kompletně překope obsah lootboxů a systém postupu tříd. Nová podoba hry by měla podtrhnout fakt, že už půjde o mnohem férovější hratelnost. Asi nejzásadnější změnou bude odstranění buffovacích kartiček (Star Cards) z lootboxů. Zatímco v minulosti se museli ...[Read More]

Podcast #1: Rozčilujeme se nad mikrotransakcemi a Metal Gear Survive

Máme za sebou oficiálně první díl SkillCastu. Oproti testovacímu dílu z minulého týdne jsme byli lépe technicky i duševně připravení. Na kameru si už pomalu také zvykáme, ač stále máme pořád co zlepšovat. Jak se nám diskuze povedla, můžete vidět na záznamu níže. Do gaučů opět usedla sestava z pilotního dílu – já (Tom Mlejnek), Marek Tran, David Řasa a Radek Chuděj. Tentokrát jsme se...[Read More]

Mikrotransakce táhnou. Activision Blizzard na nich loni vydělal 4 miliardy dolarů

Activision Blizzard rozhodně není žádnou indie firmou. Není proto žádným překvapením, že výdělky herního giganta sahají do miliard dolarů. Zarážející ale může být statistika, že za většinou zisků nestojí prodeje her samotných. Ve finančním zhodnocení roku 2017 Activision Blizzard odhalil spoustu zajímavých detailů o svém byznysu. Kromě zvýšení výdělků o 500 milionů dolarů na úctyhodných ...[Read More]

Hry jako služba? Věříme singleplayeru bez lootboxů, říká šéf Square Enixu

Každá inovace nebo změna sebou přináší určitá rizika. Někdy mohou jako v případě Steamu nebo World of Warcraft změnit celý herní byznys, jindy zase zadupou nadějné tituly do země. Příklad Star Wars: Battlefront 2 nemusíme ani připomínat, není tedy divu, že Square Enix svým nedávným tvrzením vyděsil nemálo hráčů. Japonský vydavatel totiž oznámil, že své nadcházející tituly bude vytvářet jako s...[Read More]

Star Wars: Battlefront 2 v prodejích pohořel. Mikrotransakce se vrátí, říká EA

Gigantická kontroverze kolem Star Wars: Battlefront 2 se stala tématem číslo jedna podzimní herní scény. EA tentokrát s mikrotransakcemi silně přešláplo a nyní to vypadá, že naštvaní hráči vydavateli konečně poslali jasnou zprávu. Již dříve se debakl podepsal na značném propadu ceny akcií EA, avšak tím negativní zprávy zdaleka nekončí. Přes plodnou vánoční sezónu si vydavatel stanovil cí...[Read More]

Je to hazard, není to hazard? Belgie i Havaj zkoumá lootboxy ve hrách

Kontroverze s lootboxy ve Star Wars: Battlefront 2 vyústila v takovou kauzu, že se jí začali věnovat i politici. Havajský poslanec i belgický ministr ministr spravedlnosti považují bedničky za kamuflovaný hazard. V Belgii mechaniky lootboxů prošetřuje i tamější herní komise. Zákonodárce amerického státu Havaj Chris Lee netroškařil a neobvykle uspořádal i tis...[Read More]