The Dungeon of Naheulbeuk vypadá na první pohled infantilně. Skrývá v sobě ale oldschool hratelnost

Taktické RPG z francouzských dílen

Nepříliš známé francouzské herní studio Artefacts Studio se rozhodlo pro nelehký úkol – vytvořit taktickou RPG adventuru inspirovanou klasickými D&D pravidly. Jak jsme se mohli přesvědčit na letošním Gamescomu, vizuál jejich chystané hry The Dungeon of Naheulbeuk: The Amulet of Chaos vypadá pro tuto chvíli nádherně, pro veterány ale možná bude působit příliš infantilně. 

Autoři cílí primárně na hráče postarších Baldur’s Gate, případně novější série Divinity. Gameplay se dle jejich slov silně orientuje na příběh a questy. Kromě hlavního hrdiny můžete do své party přibrat až sedm dalších pomocníků, což už zní jako slušná družina. Některé úkoly však budou hráče limitovat velikostí skupiny, hra vás tak občas donutí dát přednost například zloději před svým hromotlukem, jindy zase dostanete za úkol vyřešit vše sólo.

Po 3D světě s izometrickou kamerou se parta pohybuje v reálném čase. Když však dojde na boj, hra se přepíná do taktického tahového módu, který funguje podobně jako například bitvy v XCOMu. Každá postava má nějaký prostor k pohybu a útokům, případně léčení nebo kouzlení. Pořadí charakterů se vybírá dle iniciativy a své další kroky můžete plánovat nahlédnutím na lištu dalších bojovníků v pořadí. Samotné bitvy jsou o poznání taktičtější – takové překážky jsou zničitelné a nepřátelé se tak mohou vyhrnout z nečekaného směru.

Na umírání se zde příliš nehraje. Dokud je alespoň jedna z postav naživu, po bitvě probere z bezvědomí ostatní a jde se na rozdělování lootu. Samozřejmě jsou zde k dispozici i léčivá kouzla, která postaví polomrtvého parťáka zpět na nohy a umožní tak obrátit potenciálně špatný výsledek souboje. Samotný inventář je omezený, a vzhledem k počtu postav očekávám dost nepohodlí v distribuci předmětů do správných rukou.

Největším problémem bitev je z mého pohledu distribuce zkušeností – ta je totiž založená na způsobeném zranění, takže i autory předvedený souboj skončil pro podpůrné postavy červenou nulou. Doufejme, že se na lepší balancování ještě zaměří. Každá postava či specializace má hned několik unikátních možností a jejich detailní znalost a komba v bitvě umožní ty nejlepší výsledky. Hardcore hráči, pro které je titul určen především, ale nejspíše neocení až příliš infantilní vizuální stránku.

Vývoj ale ještě nějaký ten pátek potrvá, tak uvidíme, jak si s The Dungeon of Naheulbeuk autoři nakonec poradí. Hra by se měla ještě letos ocitnout v uzavřené betě, začátkem příštího roku plánuje dorazit do předběžného přístupu na Steamu. A dobrá zpráva je, že nabídne i kooperativní multiplayer.

Čtěte také: Ylands ukázalo vizuální scriptování. Dovolí hráčům vytvářet vlastní obsah, zájem mají i školy

Zdroj:

Vlastní

Tomáš Vymětal
Kroměřížská šlechta, domestikovaný Brňák. Točím se především kolem indie her a obecně se zajímám o nezávislou tvorbu.