Domů » Články » Tip na knihu: Mrtvý lotr

Tip na knihu: Mrtvý lotr

Dnes vám přináším tip na knihu, která se týká počítačových her ve virtuální realitě. Respektive toho, co všechno se může stát, když v jedné takové hře uvíznete a nemůžete se vrátit do reálného světa.To vám pak nezbývá nic jiného, než pěkně vylevlit svou postavu a snažit se uniknout ze zákeřné hry, která je pro vás vězením. Autorem je Pavel Korněv, kterého můžete znát díky jeho sérii Příhraničí. Kniha vyšla v nakladatelství Fantom Print v tomto roce. Pouť mrtvého I. – Mrtvý lotr spadá do žánru, který se stává čím dál tím více oblíbenější a to LitRPG.

Pro ty, kteří se s pojmem LitRPG v literárním žánru ještě nesetkali, tak ve zkratce; jde o role playing game. V praxi je to přepis dění v počítačovém RPGéčku do textové podoby. Co tu ovšem chybí, je možnost se rozhodnout pro cestu, kterou se může hrdina vydat. A je to velmi, ale velmi chytlavé čtení.

Hlavním hrdinou je překvapivě mrtvý lotr a už podle toho je vám jasné, že se jedná o typickou postavu ve hrách. Specializací mrtvého lotra je skrývat se ve stínech a zaútočit zcela nečekaně. No a pak je tu to “mrtvý”, což dost komplikuje pár věcí. Je tedy nemrtvým, který je na samém počátku spíše neohrabaným maníkem, který sice má um rychlosti a obratnosti, ale i obyčejné virtuální sluneční světlo ho dokáže zranit. Jan je hrdinou, který čeká na soud a momentálně má nařízené domácí vězení (díky jeho šéfovi, který se namočil do nehezkých nelegálních aktivit). A aby mu čas utíkal, tak se na doporučení svého právníka odebere zahrát online RPGéčko s názvem Věže moci. Jeho herní alter ego je John Stín. A je to lotr. 

Jako každá postava ve hře, i on má zpočátku nízký level a když přijme quest, který se zdá poměrně lehký, je v tom samozřejmě jedno velké ALE. V lokaci hry, která se odehrává v jeskyni, se setká s jinou postavou, která posílá pozdravy od člověka, který stojí za tím, v jaké situaci se Jan právě nachází. A než se Jan nadechne, tak ho ve hře zabije. Jasně, říkáte si, žádná tragédie, stává se to nám všem a občas hodně často, ale tady je to krapet jiné. Vrátí se zpět do hry, jak to tak bývá, ovšem trochu jinak, než je obvyklé. V reálu Jan upadne do komatu a ve hře se pak záhy objeví jako nemrtvý. A jak se to mohlo stát? No, podle všeho někdo použil modul pro duální charaktery. Nutno podotknout, nedodělaný. A tak je Jan ve hře od té chvíle jako NPC, postava ovládaná samotnou hrou a tudíž nemá šanci se ze hry odhlásit ani kontaktovat někoho, kdo by mu s tím pomohl (admina). 

Ovšem existuje artefakt – svitek, který by ho dokázal dostat pryč. A tak se Jan rozhodne získat svitek, ačkoli se to zdá téměř nereálné. A hra začíná. 

Pavel Korněv (*1978) se narodil v ruském Čeljabinsku a vystudoval VŠ s ekonomickým zaměřením. Jako spisovatel se uchytil v roce 2005 se svým románem Led, která je první částí pentalogie z Příhraničí. A v ten rok získal také ocenění Meč beze jména od nakladatelství Alfa-kniha. A celá série se stala velmi populární. Psal také cyklus Exorcista nebo Město Podzim a další povídky a romány. Zaměřuje se na science fantasy, fantasy s detektivními, steampunkovými a postakatastrofickými prvky. 

Vydalo: Nakladatelství Fantom Print, Překlad: Kateřina Niklová, Formát: 288 stran

0 0 vote
Article Rating
Nika Binarová
Written by
Ideální den je ten, kdy můžu jíst, číst, spát nebo hrát, ideálně hezky jedno po druhém. Přelouskám téměř cokoli a obvykle mám rozečtených více jak pět knih najednou. Když se mi dostane do rukou kniha, to první co udělám je, že si přečtu první a poslední stránku než ji začnu číst tak, jako normální člověk.
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
X