V Číně bude brzy více počítačových hráčů, než mají USA obyvatel

Markantní vývoj videoherního průmyslu se projevuje nejen neustálým rozšiřováním videoherní komunity, ale také ve finančním obratu.

Do roku 2023 bude v Číně odhadem 354 milionů PC hráčů, což je více než celá populace Spojených států. Tento ohromující počet hráčů předznamenává odhad hodnoty čínského trhu s PC hrami na 16 miliard USD. Tato čísla pocházejí z přední asijské výzkumné a poradenské společnosti v oblasti herního trhu, společnosti Niko Partners 2019 China PC Online Games Market Report, která kromě shrnutí roku 2018 rovněž přichází i se zmiňovanou prognózou do roku 2023.

Překvapivé je však, jak čínský trh s PC hrami zůstává navzdory silným vládním nařízením odolný. V březnu 2018 čínská vláda zavedla dočasné zmrazení licencí, které musí všechny nové hry získat, aby mohly být legálně publikovány. I přes toto zmrazení měl čínský herní průmysl v roce 2018 nominální hodnotu 15,21 miliardy dolarů a zahrnoval celkem 312 milionu PC hráčů, přičemž “pouze” 79,7 milionu z nich si hry kupovali. Tato informace nám může napovědět, že v Číně je také obrovský byznys s počítačovými hernami, kterých se na jejím území nachází přes 138 tisíc.
Pro pochopení kontextu, celý videoherní průmysl USA (PC, mobilní a konzolové hry) přinesl 30,4 miliard v příjmech v roce 2018, zatímco ten čínský dosáhl 37,7 miliard a celkově je již teď největším trhem s videohrami.

Havi
Loot and shoot ve Warframu a souboj o přežití světa v Mortal Kombat jsou moje dva oblíbené gamingové koníčky. Rád se pustím i do jiných žánrů, snad kromě Battle Royale, kolem kterého obecný hype přiliš nesdílím. Gamingu se věnuji i v rámci studia sociologie na FSV UK a o volných chvílích si rád zafotím, složím nějaké audio nebo pohraju s vektory v illustrátoru.