Reskin, nebo mírná evoluce? V The Division 2 budeme obnovovat civilizaci přímo z Bílého domu

Odhalení pokračování kooperativní střílečky The Division 2 doprovázela řada kritických ohlasů. UI se prakticky nezměnilo, ovládaní taktéž ne – vlastně kromě lepší grafiky a jiného prostředí zůstalo na první pohled vše při starém. Pro mnohé to ale bude pozitivum, protože původní The Division byl až na nedostatečný endgame obsah velice solidní titul. Na Gamescomu jsme dostali možnost si zahrát krátké demo, tak si pojďme povědět, kolik těch vylepšení doopravdy je.

Nejdramatičtější změnou prošlo prostředí. Z klaustrofobních zasněžených uliček Manhattanu se přesouváme na rozlehlých ulic Washingtonu a jeho širokého a rozmanitého okolí. Děj se odehrává  sedm měsíců po událostech The Division, naneštěstí se toho ovšem moc nezměnilo – jinými slovy válka mezi běžnými lidmi, bandity a jinými ozbrojenými skupinami stále přetrvá. Civilizace je nadále v troskách, tudíž na scénu znovu nastupují agenti Divize.

Příběh The Division byl jednoduchý a zaměřoval se na každodenní boj o přežití ve zničené americké metropoli. Hlavním tahákem děje The Division 2 ale bude postupné osvobozování a obnovovaní civilizovaného života. I celou základnu operací v budově Jamese Farleyho z původní hry agenti přestěhovali do nejznámější a nejdůležitější stavby celé Ameriky – washingtonského Bílého domu.

Naše kooperativní demo ale nezačínalo hrou na prezidenta, ale rovnou osvobozovací akcí. Se třemi dalšími novináři jsme se objevili nedaleko vraku letadla, který jsme dostali za úkol vyčistit od enemáků a obsadit ho. Po kratším rozpomenutí na ovládaní jsme už rozdávali jednu hlavu za druhou.

Washington i samotná bojiště byly podstatně prostornější, což nás nalákalo k mobilnějšímu stylu hraní a obléhání protivníků z různých stran. Nepřátelé si toho ale byli vědomi a podobné taktiky s radostí využili i proti nám. V osvobozovaní nám pomáhaly tři základní zbraně, granáty a speciální skill podobně jako v první hře. Jsou tu ale také úplné novinky – jednou z nich je čtvrtá zbraň, unikátní pro každou z trojice nových tříd postav, o kterých píšeme níže.

Z výbavy nás nejvíce zaujala efektní i efektivní kuše s výbušnými šípy, vhodná na davy protivníků nebo těžce obrněné jedince. Z talentů se zase vrátily automatické dělo a naváděné miny. Do arzenálu přibyly útočné drony, granátomet střílející různé typy plynových granátů a horda malých dronů, vhodná na plošné útoky či jako defenzivní pomůcka při ústupu. Ve hře se toho objeví samozřejmě více, na představení dalších schopností si ovšem musíme počkat.

The Division 2 se nesnaží být revolucí, ale spíše rozumnou evolucí, budované na vyladěném základu a opravovaní nedostatků. Podle všeho jsou si vývojáři z Massive Entertainment svých chyb z předešlé hry plně vědomi, její pokračování proto klade velký důraz na dostatek endgame obsahu.

Po dosažení maximálního levelu 30 hra nekončí a každý hráč dostane na možnost si vybrat jednu ze tří tříd postav: Sharpshooter, Demolitionist a Survivalist. První jmenovaný agent se zaměří na boj zdálky a bude likvidovat protivníky odstřelovací puškou. Demolitionist naopak stane v předních liniích, aby mohl dělat banditům peklo svým granátometem. A když se prostě všechno zvrtne ve váš neprospěch, nastupuje na řadu Survivalist s jeho kombinací smrtelných pastí a výše zmíněné tiché kuše.

Kromě toho se máme těšit na bohatou nabídku PvP misí, nový Dark Zone a kooperativní scénáře. Také se dočkáme bezplatných aktualizací každé tři měsíce po dobu prvního roku od vydání. Ty přinesou nové módy, příběhové mise a lokace na prozkoumávaní.

Zda to bude stačit k tomu, aby vývojáři udrželi hráče u monitorů, uvidíme až příští rok. Tom Clancy’s The Division 2 vychází 15. března 2019 na platformy PC, Xbox One a PS4.

Zdroj:

Vlastní

Zdenko Pikula
Veterán z Battleforce.cz, externista Skillzone.cz a tak trochu i vývojář.