Domů » Články » VR Games z pohledu vozíčkáře: Arizona Sunshine

VR Games z pohledu vozíčkáře: Arizona Sunshine

Když se řekne zombie ve VR, první hra na kterou si vzpomenete je Arizona Sunshine. Je to ale opravdu taková pecka?

Hlavní důvod její prestiže je, že Arizona Sunshine vyšla už roku 2016 a díky tomu se stala jednou z prvních pořádných her. S její možností hraní kampaně v singleplayeru nebo až ve čtyřech hráčích jí nemůžu upřít přísun kvalitní zábavy. K tomu máte možnost se v módu Horde ve třech různých prostředích bránit proti vlnám zombíků, kde na vás nepřátelé pouze nabíhají ze všech stran a vy se snažíte co nejdéle přežít. Ač se jedná o hru se zombie, úroveň strachu kterou zde zažijete je pomalu na úrovni klasických stříleček. Pokud míření ve hře nebudete moc srovnávat s Onwardem či Pavlovem VR, není zase tak špatné, ale ve hře kde potřebujete trefovat hlavně hlavy je těžké se na něj nevymlouvat. Absence lezení po žebřících, kdy ve hře fungují pouze jako teleport nahoru či dolů bych v dnešní době také moc nepochválil.

I neustálé opakování vzhledu zombie mi vadilo. Proč v klasické kampani, až na posledních pár minut na konci, chybí dlouhé zbraně, také trochu nechápu. Tento nešvar trochu nahrazuje mód obouručních zbraní, kde zase pro změnu chybí pistole, takže bych ho i tak za záchranu nepovažoval. Celá hra vyšla ve své době s tak trochu pochybnými věcmi. Například nebýt nelibosti komunity, hra podporuje rozbíjení oken pouze u sestav s procesory I7. Tak jako dnes se již okna rozbíjejí s jakýmkoli procesorem, tak i dvě DLC mi připadají mnohem lépe provedené, než celá původní kampaň.

Hra má tři obtížnosti, ale při hře ve dvou hráčích se správným taktickým rozestoupením se dá zvládnou i ta nejtěžší.To je ovšem také trochu způsobeno neustálým zmatením nepřátel, kteří občas neví, kterou oběť si vybrat první. Proto je zde ještě mód apokalypsa, kdy jedno dotknutí od zombie znamená smrt. Ještě bych měl zmínit, že pokud zemře váš spoluhráč, hra končí a vy musíte pokračovat znovu, od posledního checkpointu.

Nároky hry na svoje stáří nejsou úplně malé a tak se může občas stát, že vám chvilkový pád FPS zamotá hlavu. To je ovšem spíše problém při pozvolném otáčení na ovladači.

Arizona Sunshine se dá hrát s Oculus Rift/ Rift S, HTC Vive, Valve Index, Playstation VR, Windows Mixed Reality.

Ovládání chůze ve hře dopředu, dozadu a do stran je na levém joysticku. Hra taktéž umožňuje teleport. Aktivuje se podržením levého joysticku ovladače a přesune vás po jeho puštění. Zároveň si při stisku točením můžete i určit směr, kterým chcete být poté natočeni. Jinak se otáčet můžete buď skokově po 60 stupních, nebo pozvolným způsobem na joysticku pravého ovladače. V menu je taktéž možnost chůzi a otáčení mezi sebou prohodit. Dále klasicky sbíráte věci gripem a střílíte triggerem. Nabíjení probíhá tak, že přiblížíte zbraň k hrudi a stisknete tlačítko na přebití. Zbraní můžete nést maximálně čtyři, kdy máte jednu v každé ruce a zbylé dvě poletují na dole na krajích vašeho zorného pole. Dokud tím směrem neukážete, nejsou vidět, aby vám nepřekážely ve výhledu. Granáty máte posazené před sebou obdobně, jen o kousek výše.

Hraní Arizony vsedě bylo naprosto bez problémové, až na jeden menší problém. I přes zakliknutí nemožnosti padání předmětů z ruky při předčasném přebití, zásobník spadne na zem. Když jsem se však při přebíjení takto překlikl, nebyl problém si na tu chvilku sebrání přehodit výšku podlahy přes Open VR – Advance seattings a vrátit si náboje rychle zpátky do inventáře.

Hlavní problém této hry je ten, že za ní na Steamu chtějí stále 39,99 eura, (1025 Kč) což mi přijde docela dost, a to nepočítám ještě 7,48 eur (192 Kč) za cenu DLC. Dále hru můžete koupit na Oculus store za 39,99 dolaru (918 Kč) a verze pro Playstation VR stojí 499 korun.       

 

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na