fbpx
Domů » VR Games z pohledu vozíčkáře: Pavlov VR

VR Games z pohledu vozíčkáře: Pavlov VR

V jednom z dílů této rubriky jsem vám přiblížil Onward, jakožto nejlepší armádní simulátor. Někdy je však té reality moc a chce si to zahrát střílečku jako je Pavlov VR.

Pavlov se přezdívá jako VR Couter Strike a má k němu velmi blízko. Tak jako Counter Strike má plno stáhnutelných map a modů, i Pavlov je více než jen základní hra od vývojářů. Dalo by se i říci, že základ moc lidí ani nezajímá. Na tom ale přeci celý workshop Steamu staví.

Ještě než uvidíte menu, hra vás hodí rovnou na střelnici, abyste spatřili arzenál, se kterým můžete posléze hrát.  V podstatě to, co je v CSku, je i zde. Vyzdvihl bych však protitankovou pušku. Ve hře nejsou tanky a nabíjení po jednom výstřelu je zdlouhavé, avšak taková ráže se jen tak někde nevidí. Oproti CSku zde přibyly i modifikace. Zamířit přes železná mířidla dělá dost lidem ve VR problém, to ovšem bohužel platí i pro optiky. Není zde sice taková povinnost narovnané zbraně jako v Onwardu, tam to ovšem vykompenzoval virtualní gunstock (konstrukce, do které se připnou pohybové ovladače, aby bylo lépe nasimulováno držení pušky). Zde je možnost virtualního gunstocku také, avšak nezasekává mířidlo zbraně před vaší hlavou, jako tomu je v Onwardu, pouze ho jen malinko natáčí k vaší hlavě. Jelikož zde vaše postava vydrží více než jeden výstřel, máte na pravé ruce na hodinkách znázorněny vaše životy.

Ovládání se neliší od ostatních. Joystick na levém ovladači umožňuje pohyb a na pravém je možnost otáčení. Na výběr je skokové po 30 stupních nebo pozvolné s nastavením citlivosti otáčení. Možnost výběru máte i v pohybu. Stlačení dopředu vás pohne směrem, kterým ukazuje vaše pravá či levá ruka nebo je to směr, kterým právě koukáte. Tlačítko grip drží, tlačítko spouště střílí a bere nový zásobník.

Nastavení dominantní ruky je určení, ve které ruce se vám zbraň objeví. Body na připnutí zbraňě jsou tyto: Pistole, nůž a malé zbraně na bocích (klidně u každého boku jedna střelná zbraň), dlouhé zbraně na zádech a až tři granáty na hrudi. Vysílačku máte na rameni.

Základní hra má jen tři mapy, ale to naprosto nic neříká, protože Steam workshop je dalším výběrem skoro nekonečný. Deathmatch a Team deathmatch nemusím snad představovat. Gun game, při kterém se vám střídají v ruce všechny zbraně hry a vy každou musíte jako dát kill, vám jistě také něco říká. Search and Destroy je stejný jako bomba v CSku. Jediný rozdíl je, že zde se mění strany průběžně. Při vyťukávání kódů bomby jen opisujete číslo, které v tu chvíli vidíte na obrazovce.

Pavlov má sice možnost hraní s boty, ovšem ve většině map nevědí, co mají dělat a jen stojí na místě, dokud neuvidí cíl k zabití. Taktéž jejich obtížnost (Easy, Normal, Hard) určuje jen zpoždění reakce na vaši přítomnost.

Všechny mapy se dají hrát buď online nebo offline, kdy je hra v offline, díky topornosti botů, dobrá spíše pro seznámení se s mapou.

Mapy z workshopu přinášejí do hry nejenom mapy z CS, Call of Duty a dalších známých her, ale taktéž přidávají módy například: TTT, Prop hunt či hru proti zombíkům. V některých mapách vám může najednou přibýt třeba schopnost skákání.

Tyto přídavky do hry, které snad nemají konce, jsou skvělé. Avšak kvůli variabilitě VR headsetů nikdo nemůže zaručit, že vývojář u oné mapy vychytal ovládání zrovna u vašeho headsetu. Například známá mapa CS Savehouse, která přidala možnost skákání, nutila majitele Valve Indexu vyskočit při každém jeho výstřelu.

Nevolnost při hraní se u mě neobjevila. Možná že i díky tomu že jsem pozvolné otáčení na joysticku, které je buď moc rychlé nebo moc pomalé, ihned zavrhl. Dále se nevolnost vztahuje na plynulost FPS. Je pravda, že slabší sestava v místnosti plné kouřových granátů nejspíše zabrečí. Mojí grafice 2080 se i na ultra detaily s menšími pády FPS toto podařilo přežít.

Hrát se dá v podstatě na všem: HTC Vive, Oculus Rift, Oculus Rift S, Windows Mixed reality, Valve Index.

Ovládání vsedě mi nepřijde zase tak problémové. Hlavní je nepouštět věci na zem. Jak jsem již psal, když v Open VR Advanced Seattings snížíte na chvíli výšku, seberete věc a vrátíte výšku zpět, problém je vyřešen. Kde ale uprostřed bitvy na toto vzít čas. Hra je více o pohybu, než krytí za předměty, což se dělá vsedě blbě. Rychle se otočit potřebným směrem je taktéž trochu problém, avšak míření je oproti tomu zase o něco jednodušší.

Cena hry 9,99 euro (259Kč) s porovnáním toho, co všechno umožňuje, je prostě nádherná. Navíc je do 11. září je ve slevě za 5,99 euro (155Kč).       

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na