VR Games z pohledu vozíčkáře: QuiVR, QuiVR Vanguard(4 minuty čtení)

Lukostřelba ve VR je podle mě ten nejlepší způsob boje, kterým vás nejvíce uchvátí. Chybí tu sice odpor tětivy a možnost natažení až k ústnímu koutku, ovšem teď spíše mluvím jako lukostřelec a ne jako hráč her. Takže pojďme se podívat na jednu z těchto her s lukem, které nám ušetří hodiny hledání ztracených šípů. 

QuiVR, QuiVR Vanguard
Jste magický lučištník který chrání bránu, kterou se snaží zničit monstra. Tato hra má dvě verze, QuiVR a QuiVR Vangard, kdy ve verzi Vanguard stojíte jen u brány a čekáte na vlny monster, které na vás nabíhají. Vangard byl původně základ hry, ze kterého se vývojáři testováním a vývojem dostali ke svému cíli. Proto se nakonec rozhodli Vanguard vydat samostatně a všem hráčům, kteří hru hráli v předběžném přístupu, tuto verzi věnovat zdarma. Původní hra se od svého základu moc neliší. Hlavním rozdílem je, že možnost teleportace na určitá místa kolem brány pro lepší rozhled vede daleko před bránu. Tato teleportace se provádí výstřelem šípu na body označené kroužkem. Váš cíl je prostřílet se na místo před vámi a tam zabíjením monster nabít magickou kouli, posunující vás za další bránu vepředu. Taktéž když vám monstra rozbijí jinou bránu než základní, posunete se jen o bránu zpět a hra neustále pokračuje. Hraním získáváte náhodně lepší vybavení, které vám zůstává napořád a vy ho můžete nakombinovat tak, aby vám jeho vylepšení co nejvíce vyhovovalo. Vylepšeními jsou myšleny například rukavice, které vám umožní čas od času hodit ohnivý granát, šíp který má při nezasažení cíle malou pravděpodobnost vytvořit na zemi kamenné bodce, či luk umožňující občasný výstřel šípu s větší silou a delším doletem. Tyto předměty si můžete taktéž v menu vylepšit. Nikdo vám ovšem nezaručí, že vylepšení sílu zbraně ještě nesníží. To vše můžete podnikat i v kooperativním režimu až se třemi dalšími lidmi.

Dostřel základního luku při plném natažení mi moc nevyhovoval, co bych však od základního luku měl chtít? Je základní a nemůže za to, že pouze určuje nejslabší věc, ze které se máte probojovat dál a získat lepší. Zato na natažení luku, které nejenže nevede k vaší hlavě ale stáčí se doprava dolů (při držení luku pro praváky), už si stěžovat lze. To že šíp před výstřelem musíte držet 3 sekundy aby nabral sílu je věc herní mechaniky a do porovnávání se skutečností bych se raději nepouštěl.

Quiver můžete hrát na: Oculus Rift, HTC Vive, Valve Index, Windows Mixed Reality.

Ovládání není nic těžkého. Triggerem jen vezmete šíp, vložíte k tětivě, natáhnete a pustíte trigger. Toulec si můžete nastavit buď k pasu nebo na záda. Hra taktéž umožňuje skokové otáčení na joysticku ovladačem který nedrží luk po 42,5 stupních. Určení držení luku pro praváky či leváky je samozřejmostí.

Nevolnost ve hře jako vždy určují pouze vaše FPSka, ovšem i když hra tvrdila, že mi spadly na 45 snímků, nic jsem nepocítil.

Otáčení na pohybovém ovladači přidali vývojáři až dodatečně, přesto jsem už v dřívější době zvládal hru hrát na otočné barové židli. Ve hře je sice výhodou udělat si jeden reálný krůček k převisu a trefit monstrum pod vámi bez nutnosti teleportu na lepší místo, přesto u hry vsedě nevidím problém. Menší neschopnosti jsem si všiml s toulcem u pasu. Ten se ovšem dá přesunout na záda, nebo by možná stačilo zvyknout si na zónu pro sebrání šípu, která sahá i docela daleko před vaši postavu.

QuiVR je na Steamu za 16,79 eura (433 Kč) a Quiver Vanguard za 12,49 eura (323 Kč), přičemž pokud máte zájem o obě verze, je nejlepší použít balíček se 43% slevou, kde vás obě hry vyjdou na 16,69 euro (431 Kč).

Ondřej Radosta
Negramotný spisovatel, zbrklý ajťák, obkreslující malíř, angličtinář neschopný odpovědi, bývalý ochotnický herec, hráč všeho možného a naprosto amatérský streamer. To všechno jsem já. Moment! Ještě lučištník.

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na