fbpx
Domů » VR Games z pohledu vozíčkáře: SACRALITH: The Archers Tale, In Death, SiegeVR

VR Games z pohledu vozíčkáře: SACRALITH: The Archers Tale, In Death, SiegeVR

Když jsem se poprvé vrhnul na psaní o hře s lukostřelcem, čekal jsem, že v jednom článku jednoduše obsáhnu aspoň polovinu z těchto her. Ovšem jak se ukázalo, není to jen o “natáhni tětivu a vypusť šíp na nepřítele”. A tak je tu další část s tímto zaměřením.

SACRALITH: The Archers Tale

Lukostřelecká hra, která mě zaujala ze všech nejvíce. Zábavný fantasy příběh, který sám sebe paroduje, je pouze zpestřením velmi dobře graficky zpracovaného prostředí. Už prvotní načítací obrazovka, kde tři vaši spolubojovníci zpívají píseň, která vás uvede do děje, mě naprosto uchvátila. Hra obsahuje osm úrovní a její největším záporem je, že končí ve chvíli, kdy mě začalo nejvíce zajímat, co přijde dál. Pohyb natáhnutí tětivy zde opravdu směřuje k obličeji a přijde mi, že se nejvíce podobá reálu. To ovšem také znamená, že pokud nemáte dlouhé ruce jako pavián, pro maximální natažení musíte směřovat šíp od svého zorného pole a směr šípu jen odhadujete.

Princip hry je takový, že skáčete pomocí teleportu na místa s příhodným rozhledem po bojišti a lukostřeleckou podporou pomáháte počítačem ovládaným spolubojovníkům k vítězství. Vy jste v podstatě nesmrtelní a nepřátelé vás ignorují. Pokud ale zemře jeden z vašich spolubojovníků, končíte. Za střelbu vám mohou vypadnout lepší šípy, zpomalení času či postup na novou úroveň. Při něm se vám otevře strom dovedností a vy si vyberete, kterou ze schopností chcete vylepšit či odemknout. V nabídce máte například bažinu zpomalující nepřátele, zničení jejich brnění, doplnění životů spolubojovníkovi, vyvolání lučištníka, který vám bude pomáhat, zesílení zbraně spolubojovníka, mrazivý šíp, ohnivý šíp, vystřelení více šípů najednou atd.

Nevolnost v průběhu hry, kdy stojíte na jednom místě a střílíte, je v podstatě nemožná. I při úseku u konce hry, kdy jedete na slonu, jsem žádný problém nezaznamenal.

Hrát můžete na: Valve Index, HTC Vive, Oculus Rift\Rift S    

Tak jako u QuiVR, triggerem seberete šíp, přiložíte k tětivě, natáhnete a při puštěním triggeru šíp vyletí. Zde máte však možnost mít toulec pouze na zádech. Na výběr je pouze ruka, kterou luk budete držet. Teleport směřující na předem určená místa se provádí ukázáním na osvětlený bod a následným potvrzením pomocí tlačítka. Otáčení je na levém joysticku po 90 stupních.

Při hře z vozíku nevím, na co bych si stěžoval. Možnost otáčení po 90 stupních je sice hodně, ale za celou hru jsem nezaznamenal, že by mi to dělalo problémy.

Pokud se tedy nezaleknete bolesti rukou, která potká i člověka zvyklého na lukostřelbu, plně Sacralith doporučuji. Na Steamu je za 19,99 eura (511 Kč) a na Oculus storu za 19,99 dolarů (461 Kč).

In Death

Tato hra se snaží vytvořit z lukostřelby Dark Souls hru a i když neuděláte během hry jediný kotoul, má k ní docela blízko. Nacházíte se v posmrtném životě, kde duše ztraceně bloudí a hledají, kudy dál. Očistec? Nebe plné chaosu? Kdo ví. Je to středověký chrám v oblacích, který je náhodně generován a vaším úkolem je jím projít až k hlavnímu bossovi. Jeho zabití vás dostane na začátek a vy jdete znova. Hra obsahuje v podstatě jen tři typy lokací. Ovšem způsob, kterým vám je naservíruje, je daleko od repetitivnosti. Každý váš pohyb hrou znamená změnu. Tím totiž začnete plnit achievementy, z nichž některé zesilují vás (26 headshotů zvýší sílu headshotů o 40%) a některé ztěžují hru (zabití šestnácti rytířů jim zpřístupní vrhání sekyr).

Začínáte s lukem a základními šípy proti zombie a lučištníkům v šedivých kněžských hábitech a nakonec se nestačíte divit, co to před vámi stojí a to jste sotva opustili bezpečí počáteční svatyně. Kromě luku se vám po 101 zabití odemkne i kuše. S tou se střílí možná o něco pomaleji, ale zase se s ní dá chodit, když je nabitá. Můžete si vybrat, ve které ruce budete zbraň držet. Šípy se vám objeví v ruce ihned po dotyku tětivy, toulec zde není. Kromě základních šípů máte od začátku také šíp teleportační. Ten při výstřelu nedoletí tak daleko, přesto se dá používat i na zabíjení nepřátel, přičemž dává i vyšší damage. Ovšem nezasažení cíle tímto šípem, následované teleportací blíže k hrozbě, nepotěší. To samé můžete dělat i vrhacím teleportačním krystalem. Na vykrytí útoku nepřátel či jejich projektilů vlastníte i štít, ovšem je vždy lepší rychle změnit pozici, než se krčit pod nátlakem bubnujících zombie s vaší poslední možnou obranou.

Hra obsahuje ohnivé, ledové výbušné a další speciální šípy. Ty vám buď vypadnou z nepřátel nebo je můžete získat v nákupních věžích, které potkáte průchodem hrou. Peníze které získáte však nejspíše budete potřebovat hlavně na doplnění zdraví. Ve hře máte pouhých šest životů. Jejich ukazatel je na rukojeti vaší zbraně a vyprazdňuje se až příliš rychle. Celá hra je braná jako soutěž vašich skillů. Ve svatyni na vás neustále hledí tabulka skóre, kde můžete i vyzvat kohokoli na soutěž o lepší body v jedné hře. Nakonec bych měl zmínit údajnou strašidelnou atmosféru této hry. Mně samotnému jako horor moc nepřipadala. Ve chvíli kdy se k vám dostane nepřítel moc blízko a chystá se vám zasadit úder, je ale naprosto jedno, kdo to je. Vždycky je to nepříjemný pocit, a ve VR obzvláště.  

Triggerem ruky, ve které nedržíte zbraň, natáhnete tětivu či nabijete kuši. Taktéž seberete předmět. Trigger ruky držící zbraň vyvolá štít. Chodíte pomocí joysticku levého ovladače a otáčíte se joystickem pravého (samozřejmě se můžete otáčet i v reálu). Nastavit lze chůzi s orientací podle směru zbraně nebo vašeho pohledu. U pozvolného otáčení lze nastavit rychlost 15-360 stupňů za sekundu po pěti stupních. Skokové otáčení lze nastavit od 15 do 90 po 5 stupních. Grip ovladače se zbraní vyvolá teleportační krystal. Dále tu máme ještě tlačítko na výběr munice.  Teleportační šíp se nabíjí tlačítkem volné ruky.

Nevolnost jsem za celou dobu hraní nepocítil.

Hra je vytvořená pro tyto VR headsety: Playstation VR, Oculus Rift\Rift S, HTC Vive, Valve Index.

Hraní vsedě při střelbě lukem zpomaluje a nemáte tak rychlé možnosti přesunu, jako při stání s reálným otáčením, přesto je hra i tak perfektně hratelná. Používání kuše navíc hru z vozíku docela ulehčí.

In Death je k mání na Steamu za 24,99 eura (638 Kč) a na Oculus store za 29,99 dolarů (692 Kč). Playstation VR verze je za 819 Kč.

SiegeVR

Toto bych nazval spíše mini hrou, i tak ale není její provedení k zahození. Obsahuje sice jen střelnici a krátkou obranu hradu před obléháním, přesto není jako soutěž v multiplayeru pro dva hráče k zahození.

Ve hře máte klasicky na výběr, ve které ruce chcete mít luk. Toulec je vždy na zádech a jinak používáte jen trigger s občasným máčknutím tlačítka, které pouští luk.

Nevolnost v této hře je takřka nemožná.

Hrát se dá na těchto VR headsetech: Valve Index, HTC Vive, Oculus Rift

Jelikož při módu dobývání musíte dosáhnout před sebe pro speciální šípy, je tohle zatím jediná lukostřelecká hra, která mi dělala vsedě trochu problémy.

Koupit si ji můžete na Steamu za 3,99 eura (102 Kč) či si nejdříve vyzkoušet demo zdarma.

Možná jsem to tentokrát až moc protáhl. Berte to ale tak, že o luku si ode mě nějakou dobu nepřečtete.

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na