Domů » Články » VR » VR Games z pohledu vozíčkáře » VR Games z pohledu vozíčkáře: Shadow Legend VR

VR Games z pohledu vozíčkáře: Shadow Legend VR

U Shadows Legend VR jsem dlouho váhal, jeho hodnocení bylo všelijaké. Avšak poté, co se na Steamu přehouplo na velmi kladné, jsem se rozhodl to zkusit.

Jedná se o fantasy RPG s ucházející grafikou a se snahou využít snad všeho, co vývojáře napadlo do hry dát. Právě proto i teď pořádně nevím, jak vám přiblížit svůj verdikt. Koupě nelituji, ale výtek a pochval bych vyjmenoval snad stejné množství. Hrajete za mistra templářského řádu, který má jako jediný schopnost porazit zlou moc, pustošící jeho říši. Dohrání mi trvalo přibližně čtyři a půl hodiny a nemyslím si, že bych někam pospíchal. Ovšem každá kapitola obsahuje skryté runové kameny a ten, kdo je chce najít úplně všechny, opravdu těch slibovaných šest hodin zkrze levely probloudí. I tak mohla být délka hry vydatnější. Přijde mi, že jsem investoval až moc času do hledání věcí, než do samotného boje a přesto jsem se po celou dobu ani trochu nenudil. To, za jakou chvilku jsem se dostal k soubojům se dvěma závěrečnými bossy mi připadalo, jako kdyby vývojáři najednou zjistili, že se jim krátí finance a potřebují hru rychle vydat.

Hra obsahuje ovládání hlasem, kdy můžete opakovat text napsaný před vámi a tím vybírat vaše odpovědi. Taktéž můžete pohyby rukou interagovat se psem či koněm. Dát jim najíst, hodit psovi aport, vyrobit si léčivé lektvary v kotlíku, načepovat si mešní víno, lézt po stěně pomocí kamenných výstupků či cepínu, řešit hádanky pro vstup k bonusovému lootu, lovit ryby a tak dále. Všechny tyto nápady jsou zasazeny do děje a zpestřují hru tak, že je těžké nadávat na málo akce, málo zbraní a podle mě nepříliš propracovaný příběh. Dokonce uvažuji, že si hru po prvním dohrání zahraji ještě jednou a to u mě znamená hodně.

Hra je vytvořena pro tyto headsety: Valve Index, HTC Vive,
Oculus Rift, Windows Mixed Reality.

Při hraní jsem neměl žádné problémy s plynulostí obrazu
a tak si nejsem vědom jakékoli nevolnosti z hraní.

Hra umožňuje upravit ovládání podle vašich potřeb. Chůze a otáčení můžete mezi sebou vyměnit podle toho, který joystick pro to či ono vám vyhovuje více. Lze používat i chůzi pomocí teleportu. Taktéž je umožněno nastavení rychlosti pohybu a zpomalení hry při pádu, což snižuje možnost nevolnosti. Orientace chůze se směruje podle směru vašeho pohledu, ne hlavní ruky. Otáčení je buď skokové po 10, 30, 60 či 90 stupních či pozvolné, též s možností nastavení rychlosti. Na interakci s předměty si můžete vybrat buď tlačítko trigger nebo grip. Dále si můžete nastavit u kterého boku budete mít připnutou zbraň a taktéž si zapnout výpomoc při střelbě a zmizení opasku s věcmi při skrčení, což zamezí nechtěnému sebrání předmětu z inventáře. Jedno tlačítko na ovladači vám umožňuje skrčení a druhé otvírá menu.

Díky otáčení na joysticku a skrčení na tlačítku není ve hře nic, co bych jako vozíčkář nezvládl. Ani náhlé útoky do zad, na které je nejspíše lepší reálné otočení, mi nedělaly při hře vsedě problémy.

S cenou 20,99 euro (535 Kč) na Steamu se možná najde někdo, kdo by od této hry čekal více, ale po snížení ceny ve slevě, do které padá hra docela často, nelze proti ní nic špatného říci. Oculus store nabízí hru za 24,99 dolarů (578 Kč).

Ondřej Radosta
Written by
Negramotný spisovatel, zbrklý ajťák, obkreslující malíř, angličtinář neschopný odpovědi, bývalý ochotnický herec, hráč všeho možného a naprosto amatérský streamer. To všechno jsem já. Moment! Ještě lučištník.
0 0 vote
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
0
Komentářem zvýšíš radost redaktora +1x
()
x
X
X