WNCONF 2018: Český Ricky Runner chce být poctivou plošinovkou. Zkuste demo

Český parkour na emzácké planetě

V pražských Vysočanech proběhla konference White Nights Prague 18, která se věnovala videohernímu byznysu. Jako na všech ročnících zde přednášeli známí vývojáři, zatímco indie studia oslovovala investory. Kromě vyjídání bufetu jsme omrkli pár prezentovaných her, mezi které patřil i Ricky Runner.

Český titul ze studia Contra Concept se učí od populárních plošinovek a zpestřuje hratelnost vlastními nápady. Jedním z hlavních cílů hry je nabídnout maximální svobodu při překonávání leckdy až zapeklitých úrovní. V roli mladíka, který ztroskotá na neznámé planetě, narážíte na sérii překážek, řešíte spletité hádanky a využíváte prostředí v barvitém 3D světě.

Tvůrci této plošinovky z pohledu třetí osoby dbají na hráčovu svobodnou volbu, v plné verzi tedy neočekávejte žádné „neviditelné“ zdi či lineární koridory s jedinou možnou cestou. Ostatně demoverzi, kterou jsme hráli, si můžete sami vyzkoušet.

Ačkoliv od tutoriálu asi nelze očekávat rozvětvené a obrovské úrovně, docela dobře demonstruje přednosti, kterými se Ricky Runner může chlubit. Alfou a omegou prvních úrovní byl zjednodušený parkour, konkrétně možnost běhat na krátkou dobu po zdech, bez níž bychom se do cíle dostali jen těžko.

Vyzkoušeli jsme si i několik testovacích levelů, kde už nestačilo jen bezhlavě přeskakovat šutry a chytat se za okraje útesů. Na scéně se totiž objevily puzzly, které si hrály s fyzikou i pozorností. Do té chvíle nám přišlo ovládání velmi intuitivní a precizní, jakmile ale došlo na složitější parkourové kousky, museli jsme páčky na gamepadu vyměnit na chvilku za klávesnici.

Výmluvná byla úroveň, v níž jsme se měli dostat do cíle v co nejkratším čase, přičemž cest na druhou stranu kotliny bylo hned několik. Na nás bylo, abychom našli tu svou nejrychlejší. Pokud podobným stylem budou fungovat i regulérní levely v singleplayeru, máme se na co těšit.

Zapáleně jsme hráli a kecali s vývojáři

Ricky Runner momentálně vytváří dvojice zkušených matadorů z Contra Concept. Programátor Petr Soviš má za sebou téměř 20letou praxi z videoherního prostředí a podílel se například na titulech jako Mafia 2 nebo DayZ. Animátor Antonín Tripes pak za svou 10roční empirii spolupracoval kupříkladu na Zaklínači 3, Quantum Break či Angry Birds Go!

Pokud bude probíhat vývoj podle plánu, za necelé dva roky by mohl Ricky Runner vyjít. Nabídnout chce až 12hodinovou porci poctivé plošinovkařiny na PC (Steam), PS4, Nintendo Switch a XONE.

Čtěte také: Zásadní meta pokořena. Kingdom Come: Deliverance má na kontě milion prodaných kusů

This slideshow requires JavaScript.

Zdroj:

Vlastní

Tom Mlejnek
Jím šmakulády, píšu o hrách a mám hustou kočku.