WNCONF 2018: Hardcore RPG Lost Hero chce být českým Dark Souls. Nabídne i kooperaci

Umírání po Česku

Ano, jsem velký fanda série Dark Souls a obdobně drsných her. Jednoduše mám rád, když mě titul nutí hrát i přemýšlet takticky a učit se ze svých přešlapů. I ten pocit zadostiučinění, když devětačtyřicetkrát potupně zhynu pod kyjem přerostlého bosse a na padesátý pokus mi padne k nohám, jsem si časem zamiloval. Zda podobné zážitky nabídne i český Lost Hero, ukáže asi až čas, přinejmenším k tomu má ovšem slušně našlápnuto.

Za tímto projektem ovšem nestojí žádné velké studio, ale nezávislí vývojáři z Prahy. Pro Golden Knights bude Lost Hero jejich herní prvotinou, nechce šetřit na zajímavých a ambiciózních plánech. Možná proto je to jedna z mála her, která nás zaujala na konferenci White Nights 2018.

Vzhledem k tomu, že je hra stále v relativně rané fázi vývoje, asi na první pohled nenaláká svou grafickou stránkou. Lost Hero si vás omotá až ve chvíli, kdy si k němu sednete, popadnete ovladač či klávesnici, přiblížíte se k prvním nepřátelům a… umřete s mečem v mozkovně.

Asi vás už trklo, že hráči „soulsovek“ se zde budou cítit jako doma. Inspirace franšízou od From Software je zde více než zjevná, od podobného ovládání po ponurost prostředí a drsnou hratelnost. Každé bodnutí od kostlivců bolí jako čert, lučištníci dokážou potrápit i se zdviženým štítem.


Co se týče bosse v hratelné ukázce, tam šlo ještě o triviální schovávání se za sloupy před magickými střelami. Jednou jsem si ale špatně odhadl délku animace a dostal do zad pořádnou čočkovku, kterou byste nenašli ani v Kingdom Come. Hra se s vámi zkrátka nechce mazlit, spíše naopak. Vše výše popsané by se dalo aplikovat prakticky na všechny podobně hardcore RPG, s čím novým nebo odlišným tedy přichází český přírůstek do podžánru?

Klacky pod nohy vám bude házet i prostředí, se kterým si autoři chtějí více pohrát. Kromě pastí půjde i o krátké, ale smrtonosné „plošinovkové“ pasáže, které jsme mohli na vlastní gamepad okusit už vloni na GDS. Procházka se po úzkých prknech není zkrátka není žádná jednoduchá kratochvíle.

To není zdaleka vše, co čeští zlatí rytíři chystají. Oproti kolegům ze stejné žánrové škatulky chce Lost Hero nabídnout také kooperativní režim i editor úrovní. V jaké formě jej budou distribuovat, zatím není jisté, ale implementace Steam Workshopu by hře za nás určitě slušela. Vývoj je ovšem stále v rané fázi, tudíž nezbývá nic jiného než držet palce českým tvůrcům okolo Pavla Strnada, ať nám přinesou “české Dark Souls”.

PS: Dnes v 19:00 budeme mít na našem Twitch kanále exkluzivní stream ze hry. Přijďte se mrknout!

Čtěte také: Český Ricky Runner je od pohledu poctivou plošinovkou. Zkuste demo

Zdroj:

Vlastní

Viet Tran
Moravák a Asiat v jednom exkluzivním balení, oběť záchvatů kreativity a grafomanství. A prokrastinace. Twitter: @MarekTV. Blog (zatím neaktivní): Tranuju.cz