Omrzel vás Battlefield? Ambiciózní online řežba World War 3 chce být jeho drsným nástupcem

Světový konflikt trošku jinak

Baví vás velké multiplayerové řežby ve stylu Battlefieldu, ale přijdou vám až příliš arkádové? Jste na správné adrese. V titulu World War 3, jednoho z největších překvapení letošního Gamescomu, se totiž chyby neodpouští. S čím na nás vyrukovali polští vývojáři z The Farm 51?

Jednoduše charakterizovat World War 3 by šlo jedině kombinací America’s Army, Battlefieldu a Army. Autoři slibují hardcore hratelnost tvořenou realistickou atmosférou. Na vývoji hry spolupracovali například s odborníky na balistiku, s nimiž testovali střelbu, účinnost a stabilitu zbraní. Tu snímali vysokorychlostními kamerami a chování přenášeli přímo do hry. Díky tomu například velmi rychle zjistíte, že střelba dávkami, pokud tedy plánujete něco trefit, je během boje naprostý nesmysl.

Za zkušenosti si odemykáte rozšíření zbraní a výstroje. Některá budou jen vizuální, jiná změní kompletně praktické použití zbraně. K dispozici dostanete vesměs klasické třídy, nicméně jejich vybavení si můžete do detailů upravit dle gusta. Vadí vám, že máte málo munice? Vemte si pár zásobníků navíc. Je tenhle voják příliš těžký a pomalý? Místo kovových plátů do vesty dejte keramické. Nebo žádné. Posledně se to na mapě hemžilo tanky a nikdo se o ně efektivně nepostaral? Přibalte si protitankové miny nebo granáty.

Autoři slibují až stovku různých modifikací pro každou zbraň. Kromě kosmetických úprav vám hra dovolí například přimontovat delší hlaveň, optiku, větší zásobníky, tlumič nebo moduly pro lepší stabilitu. To samé se však týká i vozidel. Na mapách můžete nakoupit za své vítězné body třeba tank a nechat si ho letecky doručit ke svým nohám.

Vojenská technika se na mapě nebude automaticky respawnovat, má se tak stát velmi cenným a ochraňovaným bonusem celého týmu, který může radikálně změnit průběh bitvy. Tanky na sobě mají několik různých hitboxů, které můžete kriticky poškodit nezávisle na zbylých částech, takže i se zničenou věží není problém vyrazit na bojiště a nadále tropit neplechu či naopak se zničenými pásy střílet. Jak nás přesvědčil Brad Pitt ve Fury, i na první pohled mrtvý tank může nepřátelům hezky zatopit.

Herní módy jsou naplánované dva. Prvním z nich je klasické dobývání území, jak můžete znát třeba z Battlefieldu, tím druhým zase aktuálně populární battle royale. A u toho bych se na moment zastavil, jelikož autoři slibují kompletně redesignovat tento herní styl. Jestli vás na něm štvalo, že v závěru kola zůstanete ve hře dva a nakonec vyhraje člověk, který od začátku kempil a čekal na svou příležitost, ve World War 3 se dočkáte vysvobození.

Hra má odměňovat především za fragy, nikoliv tedy jen podle toho, kdo zůstane na bojišti poslední. A do toho všeho autoři chtějí implementovat na mapě náhodné eventy a malé úkoly, za které získáte bonusové zkušenosti. I když nakonec vypadnete z kola ven jako první, nemusíte odejít úplně s prázdnou. Hra by měla v první fázi obsahovat tři obrovské mapy umožňující souboje až 64 hráčů, do budoucna se však jejich počet rozšíří.

Vzhledem k celkovému hardcore pojetí kladou vývojáři důraz na spolupráci hry v týmu, komunikaci a vzájemnou podporu. I tanku může nepřátelská pěchota totiž lehce poškodit hledí, pokud se o ně nikdo nepostará. Neexistuje zde žádný medik, co by vás oživil, a když už zemřete, ani se nedozvíte, kdo a odkud vás dostal. World War 3 vám nenabídne žádná záchranná lana, což ho přibližuje více simulaci než hře. Nemůžete jednoduše kempit někde na kopci a pozorovat horizont, kde se co hne – třeba přes déšť uvidíte prd, silný vítr zase zvedá listí a kdejaké smetí.

Vzhledem k neuvěřitelným detailům a paradoxně malému týmu, čítající asi padesát lidí, je s podivem, že se o tomto titulu více nemluví, přestože vyjde ještě letos. World War 3 by měl obsahovat mikrotransakce, ale autoři z The Farm 51 jsou striktně proti pay 2 win modelu. Nakupovat tak můžete pouze kosmetické předměty, mezi nimiž najdete i několik českých specialit.

Čtěte také: Startrail Destiny nabídne bitvy mezi vesmírnými loděmi i kolonizaci planet. Na Steam ale nezamíří

Zdroj:

Vlastní

Tomáš Vymětal
Kroměřížská šlechta, domestikovaný Brňák. Točím se především kolem indie her a obecně se zajímám o nezávislou tvorbu.