fbpx

Ylands ukázalo vizuální scriptování. Dovolí hráčům vytvářet vlastní obsah, zájem mají i školy

Mocný editor všeho

Ylands snad není třeba českým hráčům představovat. Sandboxový survival vstoupil do předběžného přístupu na Steamu už vloni v prosinci a těší se docela dobrému zdraví. Čeští vývojáři z Bohemia Interactive představili na Gamescomu především nejnovější změny a plány do budoucna.

Asi největší změnou, na které se aktuálně pracuje a která je již k dispozici v updatu 0.10, je ingame vizuální skriptování. Bohemka tím cílí spíše na jednoduché rozšiřování základní hry. Díky aktuálnímu stavu této featury jsme si mohli vyzkoušet například závody motokár, kompletně naskriptované přímo ve hře. Stejným způsobem má být možné naprogramovat i například chování NPC nebo multiplayerové lobby.

Pokud jste si chtěli vytvořit hru, ale neměli na to odvahu, Ylands vám nyní umožní slepit jednotlivé dílky dohromady a uplácat zcela unikátní obsah. Nebo můžete klidně pracovat jen na těch jednotlivých součástkách. Když vám to půjde a váš obsah nabere na oblíbenosti, hra umožní monetizaci obsahu, tedy budete moci za své výtvory získat i nějaké peníze. O samotný produkt již projevily zájem i některé školy jakožto zajímavý způsob výuky programování.

Několik minut ze schůzky jsme též věnovali minulosti a budoucnosti Ylands. Například v předběžném přístupu hra dodnes získává spíše nelichotivá hodnocení, což je způsobeno hlavně dojmem z nedokončené hry. Autoři však tohoto kroku nelitují, jelikož právě early access umožnil velmi hodnotnou zpětnou vazbu.

Ta taktéž vedla k implementaci spousty herních možností, navíc navržených hráčskou komunitou. V budoucnu by se komplexností chtěli autoři více přiblížit Minecractu či Factoriu, a nutno podotknout, že našlápnuto mají docela dobře.

Čtěte také: Náročné souboje a „drsná FTL hratelnost“. Shortest Trip to Earth vyzkouší vaši trpělivost

Zdroj:

Vlastní

Tomáš Vymětal
Kroměřížská šlechta, domestikovaný Brňák. Točím se především kolem indie her a obecně se zajímám o nezávislou tvorbu.